Lemontree Enterprise Solutions AB

LFV tar hjälp av Lemontree för tidspressad migrering

Pressmeddelande   •   Feb 18, 2010 13:45 CET

Det svenska IT-företaget Lemontree (www.lemontree.se) meddelar nu att LFV valt Lemontree som partner för migrering av dokument- och ärendehanteringsplattformen W3D3. LFV blir ännu en i raden av myndigheter som väljer Lemontree som leverantör.

LFV har sedan länge använt W3D3 och plattformen blir fortsatt viktig för hantering av information när LFV delas. Migreringen skall vara avklarad när de två nya organisationerna bildas den 1 april 2010.

– Det är glädjande att ytterligare en myndighet uppskattar vår kompetens och vårt helhetstänk kring W3D3 och e-förvaltning samt våra tidigare erfarenheter av just tidspressade migreringar i samband med hopslagningar och delningar, säger Andreas Lalangas försäljningschef Lemontree.

När migreringen är genomförd kan det även tillkomma nyutveckling av funktionalitet i W3D3 för att tillgodose kraven på de nya verksamheterna. Till den 1 april är dock det övergripande målet att rätt information görs tillgänglig för respektive organisation på ett strukturerat och säkert sätt.

För ytterligare information, kontakta:

Andreas Lalangas, Försäljningschef, Lemontree, +46 735 130 798

Om Lemontree

Lemontree levererar lösningar inom Integration & BPM, Dokument- och ärendehantering, Identitets- och åtkomstkontroll och testautomation. Lemontrees koncept är att skapa marknadens mest attraktiva erbjudanden genom att kombinera världsledande produkter med egen spetskompetens inom teknik och marknad. Bland Lemontrees produktpartners märks bl.a. Autonomy, FormPipe, Progress Software, Nordic Edge, Micro Focus, HP och EPiServer.
Lemontree levererar även kvalificerade konsulttjänster med fokus på strategi och informationsteknologi. Lemontrees kunder är främst aktörer inom telekom, offentlig verksamhet, försäkring och finans. Lemontree grundandes 1999 och har huvudkontor i Stockholm samt eget dotterbolag i Norge med kontor i Oslo. Besök www.lemontree.se för mer information.