PartnerTech AB

LGP/Allgon Microwave flyttar telekomtillverkning till PartnerTech

Pressmeddelande   •   Jun 11, 2003 14:26 CEST

Telekomleverantören LGP/Allgon Microwave har valt att flytta all elektroniktillverkning för radiolänksystem till PartnerTech. Uppdraget innebär en årlig omsättningsökning för PartnerTech på ca 40 miljoner kronor. Samtliga produkter beräknas vara överflyttade före årsskiftet.

– Vi har valt en samarbetspartner med hög kompetens som kan bistå oss i kontinuerliga rationaliseringar med bibehållen kvalitet, säger Karl-Heinz Klaus, president på LGP/Allgon Microwave. Det innebär att vi ytterligare ökar vår konkurrenskraft för vårt redan framgångsrika system inom radiolänk.

Sammanlagt är det sex olika produkter som kommer att flyttas till PartnerTech och starten för den första överflyttningen går i juni.

– Det här är i dagsläget ett viktigt uppdrag för oss inom telekomområdet och den positionerar oss som viktig leverantör av utrustning till radiolänksystem, säger Mikael Jonson, VD för PartnerTech. Den är också ett kvitto på att vårt unika verktyg VA/VE (Value Analysis/Value Engineering) ger oss konkurrensfördelar genom att effektivt rationalisera befintliga produkter åt våra kunder.

Samtliga produkter kommer att tillverkas vid PartnerTechs fabrik i Åtvidaberg.

För ytterligare information:
Mikael Jonson, VD PartnerTech AB, tfn. 070-678 10 01.
Karl-Heinz Klaus, President LGP/Allgon Microwave tfn. 031-771 79 34.

LGP/Allgon MicroWave är ett bolag inom LGP/Allgon med fokus på utveckling och marknadsföring av radiolänksystem. Bolaget är i beläget i Göteborg.

PartnerTech utvecklar och tillverkar på uppdrag av ledande företag, främst inom områdena telekommunikation, informationsteknologi, verkstadsindustri och medicinsk teknik. Företaget har cirka 1 200 medarbetare och är noterat på O-listan vid Stockholmsbörsen.(www.partnertech.se)