LibenPlay Scandinavia

LibenPlay etablerar kontor i Sverige

Pressmeddelande   •   Feb 24, 2017 15:10 CET

Världsledande LibenPlay tillverkar lek och träningsutrustning för utomhusbruk.

Form, färg och totalupplevelser är viktiga komponenter för utemiljö. Vårt breda sortiment riktar sig till en aktiv utemiljö för hela familjen. På vår hemsida kan du lätt se vad vi menar med ett brett utbud. Libenplays effektiva produktion lägger grunden för hög kvalité till ett förnuftigt pris. En kombination alla får glädje av.

Vi är 6 delägare, där varje ägares kompetens bygger bolagets organisation till ett vinnande lag. Vi arbetar för en bra grund för trygga leveranser, många år framöver. Vårt lager och kontor finns i Bankeryd, i närheten av Jönköping.

Då Sverige är eftersatt samtidigt som nyproduktionen av bostäder ligger nu på historiska toppnivåer. Då en framtida stor efterfrågan på park och lekutrustning började vi leta efter en leverantör som klarar säkra och stora leveranser. Samtidigt som man har ett brett sortiment.

Vårt val föll på Libenplay som leverantör, då de är marknadsledande och bland de största i branschen, globalt.

Produkterna säljs sedan tidigare inom EU och uppfyller CE kraven. Alltså, en trygg produkt levererad av en svensk leverantör, förnuftigt tryggt.

Det naturliga och förnuftiga valet när det gäller lek, träning och rekreation såväl inom- som utomhus.

LibenPlay är en av världens största tillverkare av produkter för ute- och innelek. Du kan se sortimentet på libenplay.se. Vi skräddarsyr även beställningar efter kundens behov och hela vårt produktutbud kan fås på förfrågan.

Vi finns idag över hela världen och har egen forskning, utveckling samt tillverkning. Våra produkter är mycket populära i shoppingcenter, hotellkomplex, parker, lekplatser, skolor, fritidsgårdar och hos fastighetsägare över hela världen. Hos LibenPlay Scandinavia får du det låga priset som vår storskaliga utländska produktion medför, samtidigt som du får en nära kontakt då vi finns stationerade i Nordens centrum Jönköping.

Med LibenPlay Scandinavia gör du en trygg affär! Våra produkter uppfyller alla Skandinaviska säkerhetskrav, genom att de är TÜV certifierade.

Vi tål att jämföras - både gällande pris och kvalité.

Produktion

Huvudfabriken ligger i Zhejiang-provinsen i Kina. All utrustning i fabriken är certifierade enligt ISO 14001, 18000, 9001 samt även CE och GS certifierade.

Som ett resultat av vår utveckling och forskning kan vi hålla mycket hög standard på våra produkter. Vi producerar vår utrustning med avancerade helautomatiska robotar som svetsar med samma perfektion varje gång.