Liberala partiet

Liberala partiet: Vi kostade Alliansen två mandat

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2010 11:15 CEST

Det står nu klart, efter gårdagens rösträkning, att Liberala partiet tog de nitton respektive sju röster som Folkpartiet och Alliansen hade behövt för att få sina två extra mandat i Göteborg respektive Värmland.

Liberala partiet (som går till val under namnet Klassiskt liberala partiet) ökar med 500% i Göteborg i årets val.
De flesta av rösterna kommer från de liberala väljare som tröttnat på Alliansens oliberala politik, med exempel som fortsatt värnskatt, kassaregisterlagen, FRA-lagen, IPRED-lagen, PNR-avtalet samt förslag på nationell DNA-databas.

Lagar och förslag som dessa och många fler gör att liberaler omöjligen kan rösta på Alliansen och är anledningen till att väljarna valde det liberala alternativ som är Liberala partiet.

Presskontakt: Tommie Gran, 070-44 239 51

Vi inom Liberala partiet är klassiskt sinnade liberaler. Vi tror på ett samhälle där individerna ges makten över sina egna liv. Ett samhälle som prioriterar individen, där individen inte kan påtvingas plikt och offer för ett påtvingat kollektiv. Fria och suveräna individer är fria att forma sina egna förhållanden och sammanslutningar med andra fria och suveräna individer.

www.liberalapartiet.se