Liberalerna Kronoberg

Liberala Ungdomsförbundet Kronoberg: Birgitta Ohlsson bör bli partiledare

Pressmeddelande   •   Jun 02, 2017 14:25 CEST

Igår kom beskedet att Birgitta Ohlsson utmanar Jan Björklund till posten som partiledare för liberalerna inför valet 2018. Vi i LUF Kronoberg ser positivt på detta och står bakom henne. Liberalerna behöver en ny ledning vilket vi kan se på de ständigt sjunkande resultaten. Det är viktigt att vi kan upprätthålla en stark liberal röst i Sverige, framför allt nu inför valrörelsen, och vi tror att Birgitta skulle föra liberalerna i rätt riktning. Vi hoppas att Liberalerna i region Kronoberg också står bakom Birgitta, och yrkar på att regionen nominerar henne.

Matti Welin
Ordförande LUF Kronoberg
matti.welin@icloud.com

Elias Larsson
Vice ordförande LUF Kronoberg
alfhenrik@gmail.com

Lucas Olsson
Styrelseledamot LUF Kronoberg

---------------------
Med vänlig hälsning, Matti Welin

Liberalerna i Kronoberg är Kronobergs liberala parti.

Du ska vara fri att forma ditt liv. Det är liberalismens kärna, och Liberalerna är Kronobergs liberala parti. Därför tar vi strid mot förtryck, förmynderi och fördomar.

Det här är typiskt liberalt:

• Politisk frihet och demokrati
  • Ekonomisk frihet och marknadsekonomi
  • Rättvisa och solidaritet
  • Feminism och jämställdhet
  • Internationalism och internationell solidaritet

Vi har kommunföreningar i Alvesta, Lessebo, Ljungby, Markaryd, Tingsryd, Uppvidinge, Växjö och Älmhult. Vi är representerade i Region Kronoberg samt i Alvesta, Ljungby, Växjö och Älmhult kommunfullmäktige.