Liberala ungdomsförbundet, LUF

Liberala ungdomsförbundet polisanmäler Bosse Ringholm!

Pressmeddelande   •   Okt 21, 2005 08:57 CEST

Kontakt:
Per Jodenius
Tele: 08-410 242 30
Mobil: 0708-54 90 30
E-post: per.jodenius@liberal.se

Majed Safaee
Förbundsstyrelseledamot
Mobil: 0735-03 41 07

– Nu får myglet räcka! De senaste avslöjanden kring Ringholms tid som ordförande för idrottsklubben Enskede IK måste leda till en fullständig utredning. Eftersom skattemyndigheten verkar nöja sig med att hitta ursäkta åt Ringholm så måste någon annan kräva undersökningen, därför har vi valt att polisanmäla Bosse Ringholm för skattefusk och bedrägeri, säger Majed Safaee, förbundsstyrelseledamot i Liberala ungdomsförbundet.

– Det är en skandal att det råder olika måttstock för hur invånare ses och räknas i det här landet. Mina föräldrar är småföretagare och de vet vilken press de har på sig att se till att rätt skatt kommer in till staten. Om de gör fel kommer skattemyndigheten att ligga på dem med blåslampa. Skattemyndigheten har inga problem med att klämma dit småföretagare som dignar under skatteregler och lagar som Ringholm har stiftat. Men när det kommer till en socialdemokratisk minister verkar ingen myndighet vilja använda samma regler och måttstock som man gör i andra fall, säger Majed Safaee.

– Den här händelsen är speciellt olustig då vice statsminister Bosse Ringholm för bara någon månad sen hävdade sin oskuld och sade att inget fel hade begåtts under hans tid som ordförande för Enskede IK. Nu visar det sig att även det var en lögn. Dessutom så borde man granska de sponsorpengar som Enskede tagit emot under Ringholms tid, vart kom dem ifrån och har man fått någon motprestation av Ringholm.

För mer information kontakta någon av ovanstående.