Liberala ungdomsförbundet, LUF

Liberala ungdomsförbundet utmanar Junilistan på debatt!

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2005 13:46 CEST

Kontakt:
Per Jodenius
Tele: 08-410 242 30
E-post: per.jodenius@liberal.se

Torsdag 6 oktober, 2005

Liberala ungdomsförbundets Fredrik Malm utmanar Junilistan på debatt om stamcellsforskning och abort. I dagens Aftonbladet går att läsa att Junilistan uppmanar sina kandidater att i personvalet driva kraven Nej till abort och Förbjud stamcellsforskning.

- Detta visar att Junilistan och Liberala ungdomsförbundet står så långt ifrån varandra att vi måste vädra luften, säger Fredrik Malm, ordförande i Liberala ungdomsförbundet på torsdagen.

- Aborträtten har liberaler kämpat i årtionden för. Vi kommer inte ge upp den för att hålla Junilistan på gott humör. Stamcellsforskningen kan rädda miljoner och åter miljoner liv i framtiden och att förbjuda den vore som att backa in i framtiden och sänka ambitionerna avsevärt för att klara svåra sjukdomar framöver, säger Fredrik Malm.

- Liberala ungdomsförbundet utmanar därför Junilistan på en debatt om aborträtten och stamcellsforskningen. Junilistan är välkomna att svara på denna inbjudan så bestämmer vi gemensamt tid och plats, avslutar Fredrik Malm.

Pressbilder på Fredrik Malm finns på www.luf.se/press

För mer information kontakt Per Jodenius enligt ovan.