Beriksson

Licorice <3 Chocolate

Pressmeddelande   •   Mar 19, 2015 08:42 CET

Under Lakritsfestivalen i Stockholm 21-22 mars kan du provsmaka Licorice <3 Chocolate som är nya lakritsiga chokladpraliner som erbjuds i två varianter. Den ena varianten är en krämig kolaaktig lakritsdragé med hela 10 % lakrits och en mörk chokladpralin med 62 % kakaohalt som är fylld av rinnande fyllig lakritslikör. Chokladen produceras av italienska Mucci som har producerat kvalitetskonfektyr sedan 1894.

Ytterligare teman som Beriksson erbjuder är: Dark Chocolate Love, Fruity Chocolate Loves Nuts, Dazzling Chocolatey Nuts och Dark Chocolate Rocks. Licorice <3 Chocolate väger cirka 70 gram och kostar hos återförsäljare ca 50-60 kronor.

Muccis produkter är unika genom deras noggranna arbetsprocess som innebär ett strikt kvalitetsfokus och en stor experimentlusta med smaker. Den allra största hemligheten till konfektyrens goda smak är att de endast använder genuina och högkvalitativa ingredienser. Muccis chokladkonfektyr är hantverksmannamässiga produkter med ingredienser såsom Avolamandel, mandel från Puglia och hasselnötter I.G.P från Piemonte, som täcks av den delikata chokladen. De goda produkterna skapas för hand och det är välsmakande och typiskt italienskt.

Ladda ned bilder här. Läs mer om Mucci och den nya kollektionen här. Har du frågor får du gärna mejla mig genom att klicka här.Ring mig på +46703883534 om du har några frågor. Är du nyfiken på våra tidigare pressreleaser så hittar du till vårt pressrum genom att klicka här.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag med säte i Trollhättan. Vi importerar och distribuerar gourmetprodukter från Italien, Frankrike, Ecuador, Schweiz, England och Vietnam och vi distribuerar även lokala svenska produkter. Vi levererar noga utvalda gourmetprodukter från områden där de mest delikata råvarorna odlas och kunskapen att förädla dem är stor.