Congrex Sweden

Lidingö och Järfälla kommun väljer Congrex som mötesrådgivare

Pressmeddelande   •   Okt 30, 2012 12:00 CET

Allt fler organisationer väljer en komplett mötesrådgivare för att på så sätt få ut bästa effekten av varje konferens. Nu tecknar Congrex avtal med två av Stockholms läns största kommuner.

Avtalet, som började gälla den 15 september 2012, gör att Congrex nu tar hand om alla konferensförfrågningar för de två Stockholmskommunerna till ett värde av drygt sju miljoner kronor årligen.

– Vi är en fristående mötesrådgivare med ett stort utbud av samarbetspartner i många storstadsregioner, Stockholm är naturligtvis en av dem. Vi har därmed mycket goda möjligheter att tillgodose Lidingö stads och Järfälla kommuns hela konferensbehov, vid varje enskild förfrågan, utefter varje konferens syfte och mål. Något som självklart är mycket värdefullt för Lidingö och Järfälla kommun, säger Lena Fletcher, vd för Congrex Sweden AB.

Avtalsperioden är satt till två år, med möjlighet till förlängning upp till 24 månader. Totalt rör det sig om ett hundratal hel- och halvdagskonferenser per år som de två kommunerna nu överlåter åt Congrex, som sedan tidigare även arbetat med bland annat Uppsala läns landsting och Västra Götalandsregionen.

– Vi har lång erfarenhet från uppdragsgivare inom offentlig sektor samt uppdragsgivare med hög bokningsfrekvens i Stockholmsregionen och ser nu fram emot att få användning av den erfarenheten och kunskapen i detta nya samarbete, säger Lena Fletcher.

För mer information, kontakta:
Lena Fletcher, vd, Congrex Sweden AB
Mobil: +46 708 136 062
Mejl: lena.fletcher@congrex.com
Webb: www.congrex.com

Congrex organiserar konferenser och administrerar mötes-, event-, rese- och logibokningar anpassade efter varje kunds individuella behov. Vi har sedan 1982 hjälpt organisationer och företag att genomföra lyckade möten.