yobeeda - official news site

Lidingöbaserade Ekoleko blir yobeedas första formella referens som yobmaker

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2014 13:03 CEST

I samband med DI:s artikel om solskensscheman i restaurangbranschen den 21 augusti kontaktade Ekolekos VD Madeleine Limé yobeeda för att få veta mer.

Efter att ha klarat av den initiala PayPal registreringen - en förutsättning för att kunna boka personal och en mycket viktig funktion i yobeedas totala erbjudande- uppstod tycket för en enkel tjänst där Madeleine nu enkelt kan söka bland stående spontanansökningar, boka, betala, sätta betyg på arbetstagare samt få betyg själv.

"Tjänsten är väldigt lätt med minimal administration för mig, förutsatt att jag faktiskt hittar någon. Detta är en kanonidé " säger Madeleine. "Som alla andra småföretagere har jag löpande behov av extrapersonal med totalt olika jobbinnehåll och alltid ont om tid att söka folk när jag behöver. Tänk om alla andra med samma behov använde yobeeda för korta jobb? Häftig tanke."

"Ekoleko och Madeleine Limé är ett utmärkt exempel på den typ av företagare vi vänder oss åt." säger Sven Hultin, en av grundarna och ägarna till yobeeda.

"Som alla partier säger har småföretagarna jobben som på sikt skapar fasta jobb. Vi tycker att vi skapat den bästa och mest schysta språngbrädan. Vi delar Ekolekos värderingar och fokus på hållbarhet och giftfria leksakar skarpt. Vi har även full förståelse för hennes dagliga utmaningar. Jag håller med henne.Tänk inte bara om! Tänk när! Vilken dynamik!"

yobeeda har på kort tid fått 400 registrerade yobtakers och 20 yobmakers registrerade på sin nya tjänst som de de tror kommer bli en  ”total game changer” för korta jobb.

"Vi vill dock snabbt upp i minst 10000 yobtakers och minst 1000 yobmakers innan vi kan gå in i nästa fas. Vi vänder faktiskt upp och ner på arbetsmarknaden för korta jobb. Alla måste tänka om eftersom detta berör alla på arbetsmarknaden. Alla är faktiskt vinnare för en gångs skull" fortsätter Sven.

Ekoleko grundades 2007 på Lidingö för att marknadsföra och sälja giftfria, utvecklande och roliga leksaker online med målsättningen att hjälpa föräldrar fatta sunda beslut angående leksakers kvalitet och miljöpåverkan.

yobeeda är Sveriges smarta arbetsförmedling för korta jobb. Tjänsten lanserades den 2 juli 2014 med målsättning att eliminera friktionsarbetslösheten för korta jobb och vänder sig till alla.

Som registrerad yobmaker kan du söka och boka fem dagar framåt, spara sökningar samt lämna omdöme om personal. Sökningen är lokationsbaserad och du finner tillgängliga och arbetsvilliga yobtakers nära dig. I slutet av månaden får du skatteunderlag på alla dina bokningar.

Kontakta oss via info@yobeeda.com eller registrera dig som yobmaker! Det enda du behöver för att komma igång är ditt organisationsnummer .

Om du sjäv är tillgänglig & arbetsvillig för Ekoleko och andra företagare:

• Registrera dig på yobeeda.com som yobtaker
  • Skaffa ett PayPal konto
  • Lägg in en kort CV och beskrivning
  • Uppdatera din tillgänglighet löpande

Kontakt ägarna och grundarna: