Sveriges Kvinno- och Tjejjourers Riksförbund, SKR

Lidköping bjuder in Sveriges Kvinnojourers Riksförbund till årsmöte

Pressmeddelande   •   Apr 23, 2009 11:38 CEST

Sveriges Kvinnojourers Riksförbund, SKR håller i år sitt årsmöte i Lidköping den 25-26 april. Mötet kommer att hållas på De la Gardiegymnasiet där drygt hundra representanter från förbundets medlemsföreningar kommer att samlas. Antalet medlemmar har ökat kraftigt de senaste åren och förbundet består nu av drygt åttio föreningar som på olika sätt arbetar mot våld i nära relationer.

- Det känns väldigt roligt att få bjuda in medlemsorganisationerna till min hemstad, säger Carina Ohlsson, ordförande i SKR.

Carina är själv aktiv i kvinnojouren Linnéan i Lidköping som i år står för värdskapet och är en av de SKR-anslutna föreningar som finns i Västra Götaland.

Årsmötet kommer att inledas av Lidköpings kommunfullmäktiges ordförande Marita Bengtsson (s). Hon har även har blivit tillfrågad att vara ordförande för förhandlingarna som kommer att ta upp frågor om alltifrån förbundets namn till tjej- och kvinnojourernas framtida roll i arbetet med att stödja och hjälpa våldsutsatta kvinnor, tjejer och barn.

Representanter från media är varmt välkomna!

Tid: start lördag 25/4 kl 9.00, avslut söndag 26/4 kl 13.00

Plats: De la Gardiegymnasiet, Stenportsg. 21, Lidköping

För ytterligare information kontakta gärna Carina Ohlsson, ordförande i SKR 0703-43 96 30 eller carina.ohlsson@kvinnojour.com