Fitness Brands

Life Fitness lanserar ny display - Discover SI och SE

Pressmeddelande   •   Okt 25, 2012 13:12 CEST

Nu lanserar Life Fitness Discover - en ny pekskärm som tillåter motionären att ändra sina träningsrutiner med ett fingerdrag.
Rör dig mellan löprundor, email, filmer på bara sekunder. Denna innovativa teknik håller träningsmotivationen vid liv.

Denna nya pekskärm som är upp till 19 tum är en touch-skärm som är kompatibel med iPhone, iPad och iPod men även Android. Med ett fingerdrag kan du snabbt röra dig mellan dina mejl, favoritsidor på Internet, din musik eller Lifescape. Nu finns Lifescape som vi lanserade i april inlagd i en display. Den stora displayen visar vägen genom kända löprundor eller cykelturer värleden över medan löpbandet, cykeln eller crosstrainern ökar motstånd eller lutning aoutomatiskt för att öka känslan av att springa i naturen.

Vill du veta mer om Discover eller någon av våra andra produkter, besök oss på www.lifefitness.se

Life Fitness är den världsledande leverantören inom träningsutrustning till både kommersiella gym och privatpersoner. Företaget tillverkar och säljer styrke- och konditionsutrustning under namnet Life Fitness och Hammer Strength. Utrustningen distribueras i fler än 120 länder. Huvudkontoret ligger utanför Chicago i USA.

Motionskompaniet AB är svensk generalagent för Life Fitness sedan 25 år. Bland Motionskompaniets kunder återfinns bland andra: Master Training, Malkars, Balance Training, Scandic Hotels, Sheraton Hotel, Volkswagen Golfarena och Grand Hotel.