Supportersplace.com

Ligastarter ökar försäljningen av supporterprodukter

Pressmeddelande   •   Sep 25, 2008 11:35 CEST

Allt eftersom de stora fotbollsligorna dragit igång i Europa har försäljningen på fotbollsprylar ökat markant. Det är främst de nya matchtröjorna som storklubbarna lanserat inför säsongen som drar upp försäljningen. Men också halsdukar, muggar och flaggor är heta produkter. Populäraste ligan mätt i sålda produkter i norden är Premier League följt av La Liga och Serie A. Försäljningen brukar hålla i sig under hela september för att sedan avta en aning och få fart på nytt till julförsäljningen i november.

Om Supportersplace.com
Supportersplace.com är Nordens största distributör av supporterprodukter på nätet med ca 2000 produkter. Supportersplace.com ägs av det finska företaget Nordic Sports Marketing Ltd som grundades 2002 och till produktutbudet hör supporterprodukter inom fotboll, formel 1, rally och Microstars.

För mer information, kontakta Kim Salonen, Marketing Manager på kim@supportersplace.com eller 08-202858, eller besök http://www.supportersplace.com.