Beijer Electronics AB

iX 1.31 - förbättringar på både höjden och bredden

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2011 09:19 CET

Den nya versionen av Beijer Electronics HMI-lösning iX V1.31 går från klarhet till klarhet genom en rad nya funktioner. Projektingenjörer får nu ett verktyg för att utforma industriella HMI-applikationer på ett effektivt och modernt sätt.

Genom att använda en specifik systemtag kan användaren konfigurera LED-lampan på fronten efter behov. Alternativen är till-, från- eller blinkläge samt färgförändringar. Dessutom kan LED-lampan dimmas steglöst, vilket är viktigt i marina applikationer.

Den nya lösenordssekvensen före systemmenyn säkrar touchpanelen mot obehöriga ändringar i system setup.

En ny och mycket kraftfull funktion är valet mellan stående och liggande projekt. Genom att rotera skärmen 90, 180 eller 270 grader kan du skapa den optimala användarmiljö. Integreringen i panelen är förenklad och ger flexibilitet i realiseringen av HMI-applikationer. Skärmorientering bestäms av enkla kommandon i developer-verktyget.

Funktionen projektimportering för befintliga Beijer Electronics HMI-projekt som utvecklats med E-Designer, har förbättrats betydligt.

För befintliga iX användare är uppgraderingen till 1.31 gratis. Om du inte redan har provat iX mjukvaran kan du ladda ner en 30 dagars gratis prova-på version på vår hemsida, www.beijer.se

För mer information var vänlig kontakta:
Axel Gustafson, Beijer Electronics: 040- 358436
Eller besök vår hemsida: www.beijer.se

Om Beijer Electronics

Beijer Electronics är ett expansivt teknikföretag med lång erfarenhet inom industriell automation och datakommunikation. Bolaget utvecklar och marknadsför konkurrenskraftiga produkter och lösningar med användaren i fokus. Sedan starten 1981 har Beijer Electronics utvecklats till en internationell koncern med verksamhet i 17 länder och en omsättning på 1 200 mkr 2010. Bolaget är noterat på NASDAQ OMX Nordiska Börs Stockholms Small Cap-lista under symbolen BELE