Lightlab AB

LIGHTLAB SWEDEN REKRYTERAR OPERATIONELL CHEF

Pressmeddelande   •   Okt 04, 2010 12:06 CEST

LightLab utvecklar en ny miljövänlig ljusteknologi utan kvicksilver och andra miljöfarliga ämnen. LightLabs mål är att tillsammans med partners introducera miljövänliga belysningsprodukter på världsmarknaden. Som ett led i kommersialiseringsarbetet knyts Kjell Bohlin till bolaget som COO.

Kjell Bohlin, med över 20 års erfarenhet från Micronic Laser Systems, Ericsson och Infineon där han innehavt ledande befattningar, förstärker Lightlabs ledning med uppdrag att intensifiera forskning och produktutveckling. Kjell Bohlin är tekn. dr i elektronik och civilingenjör i teknisk fysik.

- Lightlab har en helt unik teknik för belysningsbranschen med en stor affärspotential. Det ska bli spännande att få arbeta med utvecklingen och kommersialiseringen av nästa generations ljusteknologi för miljövänliga lampor, säger Kjell Bohlin.

- Med Kjell Bohlins erfarenhet av avancerad teknologiutveckling kombinerat med en affärsutvecklingskompetens, kompletterar vi vår redan starka forskningsavdelning med ytterligare industriell kompetens i ledningen. Vi ökar ambitionsnivån för att få fram prototyper och produkter med stöd av våra partnerskap, så att vi kan förkorta resan fram till färdig produkt, säger LightLabs VD Jan-Erik Lennefalk.

2010-10-04

För frågor hänvisas till
Jan-Erik Lennefalk
Mob: +46 (0) 702 51 91 92

Per Olsson, IR-ansvarig LightLab
Mob: +46 (0) 730 80 49 59
E-post: per.olsson@lightlab.se

Följande dokument kan hämtas från beQuoted
LightLab Pressrelease 2010-10-04.pdf

Mer information från beQuoted
Nyhetssida LightLab Sweden

Detta är Lightlab Sweden AB
LightLab Sweden AB (publ), www.lightlab.se, utvecklar en ny miljövänlig ljusteknologi. Tekniken innebär att ljus kan framställas på ett energisnålt sätt helt utan användning av kvicksilver eller andra miljöfarliga ämnen och med mycket goda ljusegenskaper. Forskningen sker i Göteborg och laboratorieverksamheten är förlagd till ett dotterbolag i Taiwan, LightLab Asia. Lightlabs teknologi är tillämpbar i flera andra applikationer, som var och en representerar en betydande potential. LightLab har över 4.000 aktieägare. Bolagets aktie handlas på Nasdaq OMX First North. Certified Adviser är G & W Kapitalförvaltning AB.

Om du vill öppna texten i din webbläsare klicka här