Likestyle AB / mindAlike

Likasinnade singlar träffas för att laga gourmetmat

Pressmeddelande   •   Feb 09, 2013 11:00 CET

Igår träffades mindAlikes medlemmar för att laga gourmetmat hos Aveqia. På menyn stod bl.a. havskräftor från Kattegatt och vildsvin från de Sörmländska skogarna som avnjöts tillsammans med väl utvalda viner. MindAlike kommer framöver regelbundet träffas hos Aveqia för att laga riktigt god mat under professionell ledning.

-  Det uppstår en särskild gemenskap när människor samlas kring mat och matlagning, säger Yvonne Knutsen grundare till mindAlike. Och det blir ju även extra spännande när de som träffas kring maten har så mycket övrigt gemensamt som mindAlikes medlemmar har.

- Det känns roligt att få samarbeta med mindAlike och kunna erbjuda ett prestigelöst och avslappnat sätt att träffas och umgås på, säger Johan Kadar CEO och Co-founder Aveqia. Dessutom ger våra stjärnkockar inspiration och vi serverar utvalda viner tillsammans med den goda maten.

Kvällens meny var bra sammansatt och vinet och maten gifte sig bra.

– Förrätten var bland det godaste jag någonsin har ätit, sa en av deltagarna efter kvällen.

Deltagarna menade också att det var både utmanande, lärorikt och mycket socialt att få vara med om att tillaga en fyrarätters middag av yppersta klass.

För mer information kontakta Yvonne Knutsen, tel 0708-872 667 eller yvonne.knutsen@mindalike.se. Se även www.mindalike.se

För att bli medlem i mindAlike krävs en akademisk utbildning och en årsinkomst om lägst 500 tkr eller en förmögenhet om lägst 3 Mkr samt att man är singel i åldersgruppen 30-65 år. Det är bara andra godkända medlemmar som har tillträde till communityn och de sociala aktiviteterna. MindAlikes medlemmar är bosatta i hela Sverige.

Likestyle AB driver mindAlike - en social klubb och community för ensamlevande personer med utbildning och god ekonomi.