Like.tv

Like.tv först i Skandinavien med synkroniserad reklam

Pressmeddelande   •   Aug 13, 2013 09:00 CEST

Skandinaviens ledande second screen-tjänst Like.tv (http://like.tv), lanserar idag synkroniserad reklam mellan TV och Like.tv. Like.tv är först med att erbjuda reklamköpare möjligheten att i realtid anpassa reklamen i appen till den som visas på TV. Like.tv finns idag tillgängligt som ’app’ på Apples iPads.

Like.tv använder sig av teknik från det tyska bolaget wywy (www.wywy.com) som i realtid automatiskt känner igen TV-reklam och gör det möjligt för tjänsten att direkt anpassa vilken reklam användaren ser i appen. Detta gör det möjligt för reklamköpare att förlänga räckvidden för kampanjer och därmed erbjuda konsumenter möjligheten att på ett direkt och effektivt sätt ta del av erbjudanden och relaterad information.

”Vår ambition med Like.tv är att erbjuda våra användare den bästa och mest relevanta second screen-tjänsten på marknaden för att göra TV-tittandet roligare och rikare. Möjligheten att synkronisera reklam mellan linjär TV och Like.tvs plattform är en viktig milstolpe inom internetreklam och gör det möjligt för oss att erbjuda reklamköpare nya och innovativa lösningar. Detta utökar räckvidden och effektiviteten i de kampanjer vi erbjuder. Detta är också ett viktigt steg i vårt långsiktiga arbete med att driva utvecklingen av reklamtjänster i våra marknader” säger Rikard Steiber, Executive Vice President och Chief Digital Officer.

Om Liketv

Like.tv (like.tv) är Skandinaviens ledande second screen-tjänst och ger TV-tittare en roligare och mer interaktiv upplevelse genom att i realtid erbjuda nyheter, extra material, omröstningar, och diskussioner på Twitter och Facebook  om de program som visas på TV. Like.tv erbjuder även satatistik, information och tabeller kring sportevenemang. Second screen är ett samlingsbegrepp för all den aktivitet som TV-tittaren gör på sin andra skärm samtidigt som han eller hon tittar på TV, oavsett om det är på en surfplatta, smartphone eller dator.

Like.tv är en del av MTGx, som är avsett att accelerera takten av digital innovation och expansion inom MTG. MTGx mål är att vara "x-faktorn" som accelererar koncernens innovation och framgång inom digital underhållning genom att tillhandahålla video-on-demand upplevelser i världsklass, bygga upp en portfölj av nya underhållningstjänster och tillhandahålla centraliserade digitala kunskaper.

Ladda ner Like.tv här idag!

Om MTG

Modern Times Group (MTG) är en internationell TV-koncern vars verksamheter sträcker sig över fyra kontinenter och omfattar fri-TV, betal-TV och produktionsbolag. MTGs Viasat Broadcasting driver fri-TV- och betal-TV-kanaler som görs tillgängliga på Viasats egna satellit-TV-plattformar och på tredjeparts nätverk, och distribuerar också TV-innehåll över internet.