VinPröjsarn AB

Lill-Pröjsarn expanderar med ny vinkällare på Östermalm!

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2013 16:47 CET

Sedan hösten 2007 har Vin-Pröjsarn drivit en mycket uppskattad vinkällare på Södermalm i Stockholm. Konceptet är lika enkelt som genialt; det ska både vara enkelt och prisvärt att lagra vin. Södermalmskällaren, vår första källare, är nu fullbokad, och vi expanderar därför i dagarna vårt koncept till Östermalm - ett slagskott från Karlaplan.

Vin-Pröjsarns idé är att vinlagring varken behöver vara krångligt, överdrivet dyrt eller otillgängligt. Vi erbjuder både privatpersoner och företag proffsig vinlagring där man har tillgång till sina viner närhelst det passar. Med egen kod och nyckel kan man vilken dag i veckan, vilken tid som helst på dygnet, nå sina viner som ligger tryggt förvarade under optimala lagringsförhållanden i specialdesignade vinskåp. Vin-Pröjsarn erbjuder skåp som rymmer cirka 250-300 flaskor samt större förråd som lämpar sig för både flask- och låd-förvaring i varierande storlek från 3 - 6,5kvm.

Prismodellen är enkel, som nybliven medlem erlägger man en engångsdeposition och sedan betalar man en årshyra beroende på storleken av förråd. Depositionen betalas tillbaka om man av någon anledning vill avsluta sitt medlemskap.

- Jag har lagrat vin under sängen, ovanpå kylen, i garderoben under hela min karriär. Jag har länge saknat ett smartare och säkrare sätt att lagra mina viner på, säger hockeylegenden Ulf ”Lill-Pröjsarn” Nilsson, en av initiativtagarna bakom Vin-Pröjsarn.

Innan jul, i samband med öppnandet av Östermalmskällaren, erbjuder vi alla nya medlemmar Richard Juhlins nya bok ”Dofter av Champagne” utan extra kostnad.

För visning av källaren och prisförslag kontakta:

Ulf ”Lill-Pröjsarn” Nilsson

www.vinprojsarn.se