ProCard Ab

Lilla Odensbacken visar stor konst

Pressmeddelande   •   Jun 10, 2011 14:15 CEST

Odensbacken ca 25 km öster om Örebro kommer att under några sommarmånader stå som värd för en av världens största Richard Brixel skulpturutställning. Inte mindre än 8 stora bronsverk av världsskulptören kommer att ställas upp i centrala parken. Flera av verken är aldrig tidigare visade i Sverige. Invigning 19 juni kl 16.00. då skulptören medverkar. Richard Brixel har under senare år jobbat mycket med offentlig skulptur i bland annat i Kina och där uppmärksammats rikligt i media. Under Os i Peking blev han inbjuden att som en av 25 världskulptörer utsmycka Olympic Park i Peking. Under några år har Richard jobbat tillsammans med fotograf Per Johansson med diverse projekt och detta har nu utmynnat i denna utställning i parken utanför Pers studio i Odensbacken. Örebro Kommun är med och stöttar projektet som kommer att vara till slutet av oktober.

Per Johansson foto (procard ab) är ett fotografiskt företag som bland annat jobbar med fotografering av konst.