Second Opinion

Linda hamnade på DN:s förstasida mot sin vilja

Pressmeddelande   •   Nov 25, 2010 13:17 CET

Enkäten om hårdare tag mot rökare blev en förstasida. Linda Holmblad, 19 år, vaknade som ansiktet utåt på Sveriges största morgontidning. På Facebook har hon skrivit så att alla hon känner kan se: ”Jag hade ingen aning om att jag skulle hamna på förstasidan, och det var inte jag själv som ville röka på bilden".

- Självklart är det så att om det är någon som är missnöjd med vår bildpublicering, i den bemärkelse att de uppfattar att det som publicerats på ett radikalt sätt avviker från vad de trott, så har vi misslyckats, säger Anders Olsson, editionschef på DN.

Läs mer på mediegranskande Second Opinion.

Second Opinion granskar nyheter. Vi korrigerar fel, breddar nyhetsrapporteringen och fördjupar oss i intressanta ämnen. Alla är välkomna skriva inlägg på www.second-opinion.se. Det är gratis för privatpersoner medan företag och organisationer betalar en avgift. Second Opinion har också en oberoende redaktion som skriver artiklar och bevakar medier helt oberoende av kunderna.