Pixbo Wallenstam Innebandy

Lindås Waves och Pixbo Wallenstam fortsätter samarbetet

Pressmeddelande   •   Okt 22, 2010 21:32 CEST

Lindås Waves och Pixbo Wallenstam har sedan våren 2008 samarbetat kring olika former av utbyten föreningarna emellan. Nu förlänger klubbarna avtalet över ytterligare två säsonger.

- Samarbetet har varit utvecklande för båda föreningarna, säger Magnus Nilsson, ordförande i Pixbo Wallenstam Innebandy, och utvecklar; - Genom det nya avtalet är ambitionen att bli konkretare i genomförandet av olika aktiviteter mellan föreningarna på alla nivåer.

Samarbetet inkluderar bland annat följande områden:
-      Gemensamma arrangemang för både ungdoms- som elitverksamheten
-      Utbildning av tränare och ledare
-      Erbjudanden till medlemmar och andra intressenter
-      Träningssamarbete

Hans-Göran Johansson, ordförande i Lindås Waves, kommenterar samarbetet: - Vi avser också genom det fortsatta samarbetet verka för att finna nya arrangemang som kan bidra till att stärka Göteborgsinnebandyn och bättre positionera innebandyn såväl i ett nationellt som i ett internationellt perspektiv.

Ytterligare kommentarer:
Hans-Göran Johansson, ordförande Lindås Waves, tfn 0705-52 26 15
Magnus Nilsson, ordförande Pixbo Wallenstam Innebandy, tfn 0733-25 43 01

Ytterligare information:
www.lindaswaves.se
www.pixbo.se

Lindås Waves IBK är en av Göteborgs största innebandyklubbar med en stor ungdomsverksamhet och målet att spela med sina representationslag i de högsta serierna. Klubben har idag närmare 700 aktiva och ca 40 lag i seriespel.

Pixbo Wallenstam Innebandy bildades 1981 och deltar med sina dam- och herrlag sedan många år i innebandyns högsta serier med framgångsrika resultat. Föreningen bedriver även en omfattande ungdomsverksamhet med över 900 medlemmar och 50 seriespelande lag med bas i Mölnlycke, Härryda kommun.