Lindarome

LINDAROMES hudkräm och kosttillskott – Det Nyttiga Nya!

Pressmeddelande  •  2012-06-20 14:24 CEST

Sommar, sol, vind, vatten ... och Lindaromes nyttiga nya!

Organisk • Vetenskaplig • Hudvård • Svensk produkt

En svala gör ingen sommar – men det gör serumet Astasan och kosttillskottet Astasin!

Huden får ett skydd och gör den smidig och mjuk på ett sätt du tidigare inte sett.

Forskare börjar mer och mer förstå sambandet mellan inflammation och linjer/rynkor. En av de mest aktiva substanserna i Lindaromes nya nyttiga hudprodukter är astaxantin – som också är en av de mer kraftfulla antioxidanterna. Den skyddar cellmembranens komponenter från oxidativ stress och inflammation.

Att äta lax och skaldjur är det naturliga sättet att få i sig den här antioxidanten. Astaxantin har en röd-rosa färg och laxproducenter tillsätter det ofta för att laxen ska få en tilltalande färg.

Lax och skaldjur får i sig astaxantin från algen Haematococcus pluvialis. Enligt forskare vid Uppsala Universitet finns algen nära oss, i Stockholms skärgård.

Lindaromes serum Astasan är därför vackert gulröd innan den tas upp av huden.

Eftersom hela kroppen är uppbyggd av celler och astaxantin tas upp väl av dessa, ger ett tillskott många positiva effekter. Astaxantin har visat sig skydda mot solens uv-strålning mer än andra antioxidanter.

Astaxantinets dokumenterat goda effekt gäller också muskler, leder, matsmältning och ögon. Därför använder allt fler idrottare tillskott med denna antioxidant.

Naturen är fantastisk, vilket Lindarome har tagit fasta på när företaget har utvecklat serumet Astasan och kosttillskottet Astasin med astaxantin som huvudingrediens.

Svenska Lindarome satsar på professionell hudvård och kost, baserat på nordisk universitetsforskning.

För mer information kontakta Annika Dybeck per mail annika@lindarome.se eller ring på telefon växel 08 52 25 04 10 och fråga efter Annika eller Birgitta. Vår hemsida: www.lindarome.se .

PS. (Astaxantin uttalas [astax-santin])

Det Nyttiga Nya - Din hud förtjänar det!

Är du journalist eller hudterapeut och vill ha produkter att testa?

Kontakta Birgitta Fjellsäter:
birgitta@lindarome.se