Lindex AB

Lindex öppnar butiker i Riga

Pressmeddelande   •   Mar 10, 2006 09:09 CET

Under våren öppnar Lindex två butiker i Riga. De blir de första Lindexbutikerna i Lettland och innebär att Lindex nu har cirka 350 butiker i sex länder.

Idag den 10 mars öppnar Lindex en butik i köpcentrat Domina, strax utanför Riga centrum. Centrat är Baltikums största och där finns flera av de internationella modekedjorna representerade.

Lindexbutiken har en säljyta på 646 kvadratmeter och kommer att sälja damkläder, underkläder och barnkläder. – Det ska bli jättespännande att öppna nya butiker i Riga. Våra två butiker i Estland går bra och vi är övertygade om att vårt koncept kommer fungera i grannlandet Lettland också. Det gör oss trygga i vår plan att fortsätta expansionen i Baltikum, säger Göran Bille, vd och koncernchef för Lindex.

Ytterligare en Lindexbutik öppnar under april månad i det nyrenoverade köpcentrat Spice, även det strax utanför Riga centrum. Damkläder, underkläder och barnkläder kommer att säljas på butikens 530 kvadratmeter. Lindex fortsätter med expansionsplanerna som innebär att öppna fler butiker på de nordiska marknaderna, den tyska marknaden och i de baltiska länderna, med en årlig takt om 20-30 nya butiker de närmaste åren.

AB Lindex (publ.) För ytterligare information kontakta: Ulrika Danielson, Informationschef Mobil: +46 (0) 709-50 16 13

Lindex inspirerar kvinnor och deras barn med ett koordinerat och prisvärt mode. Med cirka 350 butiker i Sverige, Norge, Finland, Tyskland och Baltikum är Lindex en av norra Europas största modekedjor. Lindex produktområden är damunderkläder, damkläder, barnkläder och kosmetik. www.lindex.com