Helsingborgs Varumärkesbyrå

Lindmarks Servering UF vann varumärkestävlingen

Pressmeddelande   •   Feb 21, 2011 12:47 CET

Lindmarks Servering UF vann varumärkestävlingen under Forzamässan den 17 februari i Helsingborg. Nu kommer Helsingborgs Varumärkesbyrå att analysera verksamheten och affärskonceptet, samt ge konkreta förslag på hur varumärket kan byggas och exponeras i syfte att ta företaget till nästa nivå.

Varje år anordnar FORZA nordvästra Skånes största ungdomsmässa. Med drygt 80 monterplatser och fyrahundra elever flödade kreativiteten. Drivna ungdomar marknadsförde sina företag genom att presentera sina tjänster eller produkter i en monter.

Årets stora nyhet var en varumärkestävling där ett UF-företag får chansen att ta sitt företag till nästa nivå med stöd av Helsingborgs Varumärkesbyrå. Vinnare av priset blev Lindmarks Servering UF med motiveringen: ”Företaget bedöms ha goda förutsättningar att lyckas med sin verksamhet baserat på kriterierna affärsidé, ekonomisk kalkyl och planering."

Företagets affärsidé är att erbjuda cateringfirmor, restauranger och privatpersoner i nordvästra Skåne ung och kvalitetssäkrad serveringspersonal. Lindmarks Servering UF drivs av: William Bigot Klinteberg, Alex Lindmark, Peter Olin och Isaac Nilsson, från ProCivitas gymnasium i Helsingborg.

Eleverna har bestämt sig för att ombilda företaget till aktiebolag och expandera. Vad händer nu? Frågan går över till Henrik Nilsson vid Helsingborgs Varumärkesbyrå:

"Vi träffar företagets representanter under vecka 10 för ett inledande möte. Sen handlar det om att förbereda företaget inför sommaren, och även att förbättra framtidsutsikterna rent professionellt."

Lindmarks Servering UF
Tfn: 0708 58 28 17