Jeeves Information Systems AB

Lindvalls Kaffe väljer Jeeves för att kunna ge sina kunder bättre service

Pressmeddelande   •   Okt 22, 2003 11:06 CEST

(JEEV) Jeeves Information Systems AB) partner Utilica AB har tecknat avtal med Lindvalls Kaffe AB om leverans och implementering av affärssystemet Jeeves Enterprise. Affären inkluderar moduler för CRM, Försäljning, Lager, Reskontror, Tid, projekt & Uppdrag, Redovisning och Inventarieregister för 16 användare.

"Vi ersätter vårt befintliga system från IFS för att få ett affärssystem som ger maximal nytta för kunderna, samtidigt som det effektiviserar och optimerar de interna processerna, säger Thomas Franzén.

Den nya CRM-modulen kommer att installeras lokalt i säljarnas bärbara datorer med replikeringsmöjlighet via modem eller via lokalt nätverk. Det gör att säljarna utan att vara inloggade får tillgång till affärssystemets hela databakgrund när det gäller kunder, offerter, order, artiklar och rabattmöjligheter mm.

"Utilicas verksamhetserfarenhet och FlowPack(TM), som är Utilicas projektmetodik för införande, har varit starka motiv för val av affärssystem och leverantör", säger Thomas Franzén.

"Det är mycket glädjande att marknaden visar så stort intresse för vårt nya CRM erbjudande", säger Nicolas Ehrling, VD på Jeeves Information Systems AB.

För mer information kontakta:
Nicolas Ehrling, Verkställande Direktör, Jeeves Information Systems AB
Tel: +46 8 587 099 42, mobil: +46 70 480 6070, e-mail: nicolas.ehrling@jeeves.se Thomas Franzén, Ekonomichef, Lindvalls Kaffe AB
Tel: +46 18 480 20 00, e-mail: thomas.franzen@lindvallskaffe.se Göran Mörner, Verksamhetskonsult, Utilica AB
Mobil: +46 70 514 14 74, e-mail: goran.morner@utilica.se

Fakta om Jeeves
Jeeves Information Systems AB utvecklar affärssystem för medelstora företag inom tillverkning, handel, service- och tjänstesektorerna. Företaget, med sina 45 anställda, är fokuserat på produktutveckling medan försäljning sker genom 350 engagerade och kunniga medarbetare och konsulter med bransch- och specialkompetens inom olika affärsprocesser. Jeeves Information Systems AB samarbetar med ett 15-tal partners i världen och enbart i Sverige finns partners representerade på ett tjugotal orter. Företagets huvudprodukt är Jeeves Enterprise som finns installerad på fler än 900 företag med över 13 000 användare. Den nuvarande verksamheten startade 1992 och sedan 1999 är företaget noterat på Stockholms Fondbörs O-lista.

Fakta om Jeeves Enterprise
Jeeves Enterprise är ett komplett affärssystem i Windows-miljö och är tack vare sin öppenhet en oslagbar plattform för web-applikationer och e- handel. Tack vare en unik design bevaras alla kundanpassningar vid versionsuppgradering. Programvaran innehåller alla rutiner från Ekonomi, Logistik, Service, Tid & Projekt till CRM och SCM (Supply chain Management). Jeeves Enterprise har ett flexibelt användargränssnitt som tillåter egen design och innehåller dessutom ett kraftfullt makrospråk som utnyttjas för kundanpassningar. Flexibiliteten och anpassningsbarheten i Jeeves Enterprise gör den till en lämplig lösning för större företag som vill ha ett gemensamt affärssystem för sina medelstora och mindre dotterbolag. Mer information finns på www.jeeves.se

Fakta om Lindvalls Kaffe
Familjeföretaget Lindvalls Kaffe producerar och säljer kaffe i fjärde generationen. Rosteriet har haft och har en mycket god försäljningsutveckling och måste nu investera i ett komplett affärssystem. Viktigt är att det nya affärssystemet ger maximal nytta för kunderna samtidigt som det effektiviserar de interna processerna, Efter noggrant övervägande blev beslutet att investera i Jeeves.

Mer information finns på www.lindvallskaffe.se

Fakta om Utilica
Utilicas affärsidé är att leverera affärsdrivande konsulttjänster baserade på marknadsledande standardprodukter. Metoderna är jordnära och grundade på lång erfarenhet och nära samarbete med kunderna. Företaget grundades i januari år 2001 med högt satta affärsmål och expanderar kraftigt med god lönsamhet. Utilica har valt att koncentrera verksamheten kring affärssystemet Jeeves Enterprise som utvecklas av Jeeves Information Systems. Utilica är idag ledande i Mälardalen på lösningar baserade på Jeeves. Personalen har erfarenhet av att ha implementerat ett trettiotal system de senaste sju åren i ett flertal olika branscher och typer av företag. Utilicas unika kompetens inom
material- och produktionsstyrning, MPS, gör företaget ledande i Sverige på MPS-installationer av Jeeves. Utilicas konsulter har även lång erfarenhet av kvalificerad rådgivning, strategiutveckling och e-handel. Utilicas starka ställning i Sverige har nu bidragit till uppdrag även utanför landet. Jeeves Information Systems har en aggressiv expansionplan och Utilica avser att stödja denna genom att bidra med kompetens och resurser.

Mer information finns på www.utilica.se