Lineum AB

Lineum inleder samarbete med Matrebellerna

Pressmeddelande   •   Sep 14, 2010 13:17 CEST

Lineum som tidigare i år lanserade det hälsosamma varumärket Santé har i dagarna inlett ett samarbete med livsmedelsgruppen; Matrebellerna. Matrebellerna som består av ett 60-tal butiker med stark lokal förankring med gemensam inköpsorganisation, har nu valt den mycket omtyckta müslin av varumärket Santé i en initial kampanj i Stockholm.

Varumärket Santé har snabbt blivit en favorit hos dem som gillar den krispigt rostade müslin i Västsverige. Vi fortsätter nu succén med lansering och samarbete med Matrebellerna i Stockholmsregionen. Kunder som värnar om kvalité kommer att bli ”chockade” när de har provat Santé, säger Klaus Waris, VD för Lineum. Santé är ett av Europas främsta och största företag inom hälsosamma frukost- och lunchsortiment, dessutom till oslagbara priser, vilket är viktigt för Lineum och Matrebellerna.

Vi möter kundens förväntningar när det gäller kvalité, smak och pris fortsätter Klaus. Det är ofta svårt för föräldrar att få barn att övergå från puffade frukostflingor laddade med socker till något mer fiberrikt och hälsosamt. Sante’s produkter är mycket omtyckta av barn och vuxna, vilket får även de mest kräsna barnen att naturligt övergå till den krispiga müslin.

Lineum som arbetar med naturligt innovativa livsmedel har valt att samarbeta med Santé som en strategisk partner bl.a. på grund av mycket hög kvalitet, smart produktförpackning för att spara på miljö, material och transportkostnader. Genom den smarta förpackningen underlättar vi för konsumenten som inte behöver krångla med kartonger som tar stort utrymme såväl i bärkassen som i köksskåpet och det blir enklare för familjens medlemmar att välja sin egen smak. Müslin som säljs i 350g förpackningar har även den positiva egenskapen att man behåller den utsökt krispiga känslan genom hela förpackningen, vanligt är annars att müslin i större förpackningar blir mjuk och seg när man har halva paketet kvar. För produktbilder se: www.sante.lineum.se

En annan produkt är helt naturliga Energi Bars utan tillsatser av onaturliga vitaminer och mineraler. Lineum framhåller att det idag finns alldeles för många produkter på marknaden som innehåller tillverkade vitaminer och tillsatser. De har för avsikt att ge ett större innehåll av proteiner eller vitaminer, men skapar bara en onaturlig obalans i kroppen där njurarna får stryk om nivåerna blir för höga och som kroppen inte kan ta hand om. Det är viktigt att vi äter en varierande kost av våra vanliga livsmedel, naturligt ger det oss då vårt behov av mineraler och vitaminer. Sante’s produkter är uppbyggda kring havre som innehåller naturliga växtfibrer som ”betaglukan” vilket ger dem ett lågt GI och hjälper till med matsmältningen, berättar Klaus.

Lineum har som affärside att tillhandahålla och marknadsföra hälsosamma livsmedel, kommer med den nya partnern i snabbare takt komma ut med nya produkter som kan nå en bred kundgrupp.

Produktportföljen med produkter spänner ifrån den innovativa sugpastillen Phei 7, specialbehandlat mjöl för bagerier och glutenintoleranta, matoljor kommer inom kort att finnas tillgängligt för alla butiker i Sverige.

Lineum är ett innovativt livsmedelsföretag med bas i Borås och Habo som sätter enkelhet och proaktiva livsmedel i fokus och vi vill genom kunskapsspridning förmedla smidiga och förebyggande åtgärder som skapar bättre hälsa och välbefinnande. Lineum ska tillhandahålla och erbjuda alla människor prisvärda och naturligt intelligenta livsmedel som stämmer överens med människors ökade efterfråga om en sund livsstil och önskan om ett hållbart samhälle.

Borås 14 september 2010

För mer information eller produktbilder:

www.sante.lineum.se, www.lineum.se - info@lineum.se

Lineum AB (publ), 556746-2659