KONSTART

LINJER av Atom Af Silverchrome

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2013 17:47 CEST

Välkommen på vernissage kl 17-21 torsdag den 25;e april.

LINJER av Atom Af Silverchrome

Nya målningar på duk och spray burkar.
Blandteknik spray, akryl, diverse pennor, rollers samt data.

Inspiration till denna utställning kommer från hans utbildning inom grafisk design och 80-talets New York.

Tidigare utställningar...
"Stockholms t-bana 1987-1997"

Atom's målningar finns dokumenterade sedan början på 90-talet i olika graffiti tidningar och böcker.

Är fortfarande produktiv i ett 10-tal städer och gör även beställningsjobb på större väggmålningar.

Utställningen pågår 25 april - 1 maj 2012.
Mån-fre 12-19, lördag 12-17, söndag 12-15

Konstföreningar och press kan boka enskilda visningar.
Välkomna!

I galleriet arrangerar vi konstutställningar med konstnärer verksamma inom fotografi, klassisk & abstrakt måleri, graffiti m.m. Fokuserar på special visningar för konstföreningar.

I ateljén arrangerar vi målerievenemang för privata grupper och företag, tex team-building, kund events, kick-offer, möhippor, svensexor, barnkalas och after work måleri. Skräddarsyr upplägget för respektive grupp med passande tema att måla kring. Gör inspirationsövningar som måla till musik och man kan välja att antingen måla varsin duk individuellt eller större dukar gemensamt. Allt material ingår och vi målar med akryl, spray, kritor, tusch och akvarellfärger.

Anordnar även workshops med de utställande konstnärerna. Som deltagare får man då lära sig just den konstnärens specifika stil och teknik.

Representerar bla konstnärerna Christian Lajozz, Yvonne Pettersson, Cecilia Haupt, Siv Varghaugvik.