Motionsplatsen

Linköping Runt sporrar anställda till att motionera

Pressmeddelande   •   Sep 21, 2010 21:37 CEST

Nu lanserar internetsajten motionsplatsen.se det virtuella maratonloppet Linköping runt, ett nytt friskvårdskoncept för företag som sporrar anställda till att motionera. Linköping runt är en internetbaserad motionstävling där man i lag tävlar runt en fyra mil lång maratonbana. Starten går vid Bergs slussar utanför Linköping och fortsätter runt Linköping förbi Domkyrkan, Cloetta Center, Universitetssjukhuset och Linköpings Universitet.

Till skillnad från traditionella maratonlopp så är motionsformen valfri. Deltagarna rapporterar in sin motion genom att välja aktiviteter från en lista, där allt från vågsurfing till steg med stegräknare ingår. Varje aktivitet räknas därefter automatiskt om till kilometrar och deltagarna följer direkt sitt eget och de andra lagens framfart på den virtuella maratonbanan. Det lag som motionerar ihop flest varv vinner.

Utmana dina konkurrenter
Tävlingen kan antingen genomföras på det egna företaget eller genom att utmana sina konkurrenter i företag-mot-företag. Just möjligheten att utmana en eller flera konkurrenter gör tävlingen särskilt prestigefull och tillför en extra morot för deltagarna.

Bakgrund
Motionsplatsen erbjuder internetbaserade motions- och stegtävlingar för företag. Get Moving är friskvårdskonceptet bakom tävlingarna och uppmuntrar individer och grupper till ett aktivare liv. Get Moving handlar om att röra på sig – inte hur du gör det. Därför stöds både steg med stegräknare och sextiotal andra motionsformer. Valfriheten gör att fler deltagare nås.

Om motionsplatsen: http://www.motionsplatsen.se
Motions- och stegtävling - mer information

Edward Koser
edward@motionsplatsen.se