Nulink - Linköpings näringslivsbolag

Linköping välkomnar Lager 157 till Tornby

Pressmeddelande   •   Jul 05, 2012 09:06 CEST

Tornby, ett av Sveriges största handelsområden fortsätter att växa. Idag offentliggör NCC Property Development att man tecknat hyresavtal med klädkedjan Lager 157. Lokalen är nästan helt klar och blir 2300 kvadratmeter och färdigställer därmed den första etappen av Tornby Handelsgårdar som öppnar i höst. Området får dessutom sin egen busshållplats.

Första etappen av Tornby Handelsgårdar beräknas vara helt klar omkring oktober 2012. Då öppnar Lager 157 tillsammans med XXL Sport och Vildmark och hemelektronik varuhuset Elgiganten. Bauhaus byggvaruhus öppnar också ett eget varuhus på handelsområdet.

– En spännande etablering som ytterligare förstärker tornby som regionens handelscentrum, säger Kommunstyrelsens ordförande Paul Lindvall.

Lager 157 säljer kända varumärken till låga priser. Kedjan grundades 1999 och har idag ett tiotal butiker i landet.

– Både Tornbys handelsområde och fastighetens rena design passar Lager 157:s koncept. Det ligger i linje med vår syn på modern detaljhandel, säger Jonas Ivarsson, marknadsansvarig på Lager 157.

– Första etappens 11 200 kvadratmeter är uthyrda och fastigheten såld, så nu förhandlar vi med flera möjliga hyresgäster till nästa etapp, säger Manne Aronsson, regionchef för NCC Property Development. Vi passar på att tacka NuLink – Linköpings näringslivsbolag och Angelica Strandberg som fungerat som ett väldigt bra stöd längst med resan.

I Tornby Handelsgårdar ska handeln bli mer lättillgänglig, bland annat genom tydligare entréer och bättre kommunikationer. Det blir gott om parkeringsplatser samt även goda busskommunikationer.

– Att handelsplatsen fått en egen busstation är en viktig service som vi har kämpat för, både för våra kunder, men även för de flera hundra personer som arbetar i Tornby. Att kunna ta sig till Tornby kommunalt är en grundpelare i det hållbarhetsarbete NCC prioriterar högt, säger Manne Aronsson, NCC Property Development.

För mer information:

Manne Aronsson, regionchef, NCC Property Development, 031-771 53 46
Paul Lindvall, Kommunstyrelsens ordförande Linköping, 070-211 44 82
Angelica Strandberg, NuLink - Linköpings näringslivsbolag, 013-33 66 18

____________________________________________________________________________________
NuLink - Linköpings näringslivsbolag
Storgatan 58, Telefon 013-33 66 00, E-post info@nulink.se, www.nulink.se

Linköping - En kommun som växer
Linköping har snabbt vuxit till landets femte största kommun med snart 150 000 invånare. Tillsammans med Norrköping utgör vi centrum i en av landets viktigaste tillväxtregioner. I Linköping finns över 10 000 registrerade företag och tillsammans med Linköpings Universitet, där 27 600 studenter återfinns skapas unika förutsättningar för att bo och leva men framför allt för att driva företag.
www.nulink.se