Spendrups Bryggeri AB

Linné-kampanj möter svenskar i farten

Pressmeddelande   •  Jun 06, 2003 16:48 CEST

Nu drar Spendrups lanseringskampanj för den nya drycken Linné igång. Med kampanjen vill man visa att Linné är en klassisk dryck buteljerad och anpassad för en modern livsstil. Linné är en helt ny stilla vattenprodukt, smaksatt med typiskt svenska naturliga smaker, hämtad från Carl von Linné-källan i Råå utanför Helsingborg.

Konsumtionen av buteljerat vatten ökar såväl internationellt som nationellt. Trenden drivs av flera faktorer, bl a av ett ökat hälsomedvetande och att vi dricker när vi är på språng.
– Svenskarnas matvanor har förändrats och därmed även dryckesvanorna. Idag väljer allt fler allt oftare att äta och dricka utanför hemmet och detta har vi tagit fasta på i kampanjen, säger Carina Harler, marknadschef vatten & läsk på Spendrups Bryggeri AB.

Kampanjen startar v.24 och kommer att synas på ställen där många människor passerar. Samplingsaktiviteter genomförs i t.ex Stockholm, Malmö, Göteborg, Linköping, Lund, Umeå och Uppsala i anslutning till utomhusannonsering. Annonsering sker i t-bana, på utomhuspelare, i dagspress och populärpress.

Reklambyrån som har gjort kampanjen är King och arbetsgruppen är:
Thomas Gibson, projektledare
Per Wilson, planner
Jonas Yrlid, formgivare och ad
Max Munck, ad
Jon Rönnström, copy
Ola Gatby, copy
Christina Wilson, produktionsledare
Alexandra Wallgren, produktionsledare
Mediabyrå är Sandberg Starcom.

För mer information kontakta:
Carina Harler, marknadschef vatten & läsk, Spendrups Bryggeri AB, tfn:08-672 78 78, mobil: 0703-79 77 82, e-post: carina.harler@spendrups.se
Helena Augustsson, varumärkesansvarig vatten, läsk & still drink, Spendrups Bryggeri AB, tfn. 08-672 77 33, mobil: 0701-82 77 33, e-post:helena.augustsson@spendrups.se

Bilder:
www.spendrups.se, klicka på Press, Pressreleaser

Spendrups Bryggeri AB grundades 1897. Våra varumärken är: Spendrups, Norrlands Guld, Mariestads, Heineken, Loka, Jaffa m.fl. Spendrups är ett svenskt familjeägt och oberoende bryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Vi har idag 1100 anställda och omsätter 2,1 mdr. Spendrups Bryggeri AB är ett dotterbolag till Spendrups Invest AB. www.spendrups.se