Rica Hotels AB

Linnea Henriksson gästar Pontus de Wolfes sommarscen på Rica Hotel No.25

Pressmeddelande   •   Jul 27, 2012 11:30 CEST

Onsdagen den 8 augusti står Pontus de Wolfe återigen på Rica Hotel No.25:s sommarscen. Under totalt tre sommarkvällar återkommer Pontus som värd till Rica Hotel No.25 för att presentera några av Sveriges mest spännande musiker just nu.

Pontus har för vana att bjuda in medlemmar ur den svenska artistfamiljen för att tillsammans med Pontus och hans husband framföra sin musik i eleganta salongsversioner. Under våren har Pontus konserter i Stockholm gästats av exempelvis: Ludwig Bell, Dungen, Maria Andersson (Sahara Hotnights), Magnus Carlson, Anna Järvinen, Salem Al Fakir, Linnea Jönsson och många fler.

Efter att haft med sig Martin Elisson från Hästpojken på premiären har turen nu kommit till Linnea Henriksson att besöka Pontus! Linnea har under året släppt sitt kritikerrosade debutalbum ”Till mina älskade och älskare” och med ett späckat konsert-schema turnerat de svenska vägarna. Hennes musikaliska influenser är en godispåse av jazz och pop, vilket hon visade prov på när hon 2010 kom 4:a i det årets upplaga av Idol.

– Vi är oerhört glada att Linnea kommer till Rica Hotel No.25. Spelningarna förstärker vår ambition att vara en levande och kreativ mötesplats säger Camilla Fredriksson, hotelldirektör på Rica Hotel No.25.

Lyssna på Linneas musik på: Linnea Henriksson
Läs mer om Linnea här: linneahenriksson.se

Pontus inleder kvällen med låtar från sin skiva som släpps den 22 augusti. Kolla in första singeln ’Min förlorade tid’ på iTunes/Spotify för ett smakprov. Med på scen finns även pianisten Fredrik Hermansson och trummisen Moussa Fadera.

För pressbilder: vänligen ladda ned från MyNewsdesk eller kontakta Johan af Geijerstam på A.W.B. telefon 070 301 95 62, johanafg@awb.se

Om Rica Hotels: Skandinaviens största privatägda hotellkedja grundades av Jan E Rivelsrud och Prins Carl Bernadotte 1975. Rica Hotels erbjuder idag mer än 70 hotell på fler än 50 destinationer i Norge och Sverige, vart och ett med sin egen personliga prägel och samtliga med ett värdskap utöver det vanliga.

Läs mer på www.rica.se