Google

Linnea Selin, 20 år från Trollhättan vinnare av svenska Doodle 4 Google-tävlingen

Pressmeddelande   •   Sep 12, 2008 11:11 CEST

Nu är Googles tävling där allmänheten har fått designa om Googles logotyp på temat "Tänk om..." avgjord. Vinnaren heter Linnea Selin, 20 år från Trollhättan. Totalt lades cirka 78 000 röster på de 30 finalistbidragen och Linneas vinnande bidrag fick 15 366 röster.

- Jag trodde inte jag hade så stor chans att vinna när jag såg att det var hela 5 000 bidrag i tävlingen, det kändes väldigt långt borta. Jag var både förvånad och glad när jag var bland de 30 finalisterna och att jag sedan skulle vinna känns otroligt kul! säger Linnea som gick ut medialinjen på gymnasiet förra våren där hon bland annat ritat logotyper och designat märkestags till kläder. Hon praktiserade också på en reklambyrå i Göteborg men har nu designen mer som hobby.

Håll utkik efter Linneas doodle på Googles svenska hemsida den 3 november då den ersätter den traditionella logotypen under 24 timmar. Linnea vinner dessutom en bärbar MacBook Pro från Apple och 10 000 kronor att skänka till Röda Korsets vattenprojekt.

Utöver vinnarpriserna delas även andra priser ut i form av cyklar, iShuffles och Google-solstolar ut. Vinnarna av dessa priser hittar du på kampanjsidan http://www.google.se/intl/sv/doodle4google/

Om Google

Googles innovativa sökteknologi kopplar samman miljoner människor med information varje dag. Google, som grundades 1998 av Stanford studenterna Larry Page och Sergey Brin, är idag en av de mest framstående webbverksamheterna på alla stora världsmarknader. Googles riktade annonseringsprogram ger företag av alla storlekar mätbara resultat, samtidigt som det förbättrar sökarens webb-upplevelse. Googles huvudkontor ligger i Silicon Valley och företaget har kontor i Nord- och Sydamerika, Europa och Asien. För ytterligare information var vänlig gå till: www.google.com

Google är ett registrerat varumärke och ägs av Google Inc. Övriga företag och produktnamn kan vara varumärken tillhörande de företag med vilka de är associerade.

För högupplöst bild på vinnarbidraget gå till http://www.newsdesk.se/pressroom/google och ytterligare information finns även på http://www.google.se/intl/sv/doodle4google/

Eller kontakta:

Helena Liden