Linotol

Linotol får stororder i Örebro

Pressmeddelande   •   Feb 10, 2016 16:27 CET

Strax utanför Örebro vid trafikplats Munkatorp ska Elektroskandia bygga sitt nya centrallager. Byggnaden blir ca 40 000 m2 stor. Byggnaden kommer att omfatta höglager, kontor och yrkesbutik. inflyttning beräknas ske under år 2017.

Linotols uppdrag i projektet är att producera både traditionellt armerade golv på höglagerdelarna och stålfiberarmerade golv för övriga ytor. Ordervärdet för Linotol är ca 25 mkr.

”Vi är väldigt stolta att Tommy Allström Byggproduktion AB valt oss som golventreprenör och det ska bli både roligt och utmanande att dra
igång detta projekt”, säger Linotols koncern-VD Michael Larsson.

Linotol är Skandinaviens största leverantör av golvlösningar – för kommersiellt, offentligt och industriellt bruk samt för större bostadsprojekt. Vårt erbjudande omfattar både nyproduktion och reparation av golv. Vi är idag den enda aktören i Skandinavien som arbetar med hela spektrat av lösningar, från golvkonstruktion till alla typer av ytbeläggningar.