Linotol

Linotol förvärvar företaget Armerad betong

Pressmeddelande   •   Mar 06, 2019 14:11 CET

1 mars förvärvade Linotol AB företaget Armerad betong.

Bolaget verkar inom anläggning och infrastruktur och samtliga 20st anställda följer med till Linotol som med denna affär sysselsätter cirka 200 personer.

-Som ett naturligt steg breddar vi med Armerad betong Linotols helhetserbjudande och kommer tidigare in i projekten, säger nya VD och koncernchef Tom Istgren.

Tidigare ägarna Tomas Olsson och Marcus Svensson har arbetat med armerad betong i 40 år tillsammans och deras roller som arbetschefer förblir desamma inom Linotol. Armerad betong, som blir ett nytt kompletterande affärsområde, har pågående uppdrag i projektet Förbifart Stockholm samt Sveriges modernaste tågdepå i Kärråkra.

Förvärvet är en så kallad inkromsaffär

För mer information:
Pether Skoglund, pressansvarig,
070-5549833,
pether.skoglund@linotol.se

Linotol är Skandinaviens största leverantör av golvlösningar – för kommersiellt, offentligt och industriellt bruk samt för större bostadsprojekt. Vårt erbjudande omfattar både nyproduktion och reparation av golv. Vi är idag den enda aktören i Skandinavien som arbetar med hela spektrat av lösningar, från golvkonstruktion till alla typer av ytbeläggningar.