Linotol

Linotol medverkar i förändring av Mölndals innerstad

Pressmeddelande   •   Feb 17, 2016 18:06 CET

NCC utvecklar tillsammans med det nordiska köpcentrumbolaget Citycon, Mölndals innerstad med byggandet av Mölndals Galleria. Gallerian är ca 32 000 kvm, innehållande ca 70 butiker och 1 500 parkeringsplatser. Runt gallerian kommer det att uppföras nya bostäder och arbetsplatser. Gallerian beräknas öppna 2018.

Linotol har fått i uppdrag av NCC att utföra grundläggning och golvgjutning i projektet. Linotols initiala affärsvärde för projektet överstiger 10 mkr.

”Att få möjligheten att medverka till att förändra en stadsbild i nära samarbete med NCC och Citycon är meriterande. Vi ser liknande projekt på flera ställen i Sverige, Norge och i Danmark där Linotol kommer att ha diskussioner om kommande medverkan under våren” säger Linotols koncern-VD Michael Larsson.

Linotol är Skandinaviens största leverantör av golvlösningar – för kommersiellt, offentligt och industriellt bruk samt för större bostadsprojekt. Vårt erbjudande omfattar både nyproduktion och reparation av golv. Vi är idag den enda aktören i Skandinavien som arbetar med hela spektrat av lösningar, från golvkonstruktion till alla typer av ytbeläggningar.