LensOn

Linsvätskan Renu MoisterLoc stoppas för försäljning av kontaktlinsföretaget LensOn.com

Pressmeddelande   •   Apr 12, 2006 09:15 CEST

Kontaktlinsföretaget LensOn.com väljer att tillfälligt stoppa försäljningen av linsvätskan ReNu MoistureLoc i väntan på de tester som görs i USA.

- Trots att detta endast gäller produkter som tillverkas i USA så väljer vi att avvakta de studier och tester som just nu görs av tillverkaren Bausch&Lomb. Osäkra konsumenter är givetvis välkomna att kontakta vår kundtjänst för information kring produkten kommenterar företagets VD Kim Persson.

För mer information, vänligen kontakta:

Kim Persson, VD LensOn AB, Tel 0732-50 50 21

Om LensOn.com

LensOn AB grundades 2004 och har sitt lager och huvudkontor i Stockholm. Affärsidén är att via nätet erbjuda allt för en bättre och bekvämare linsvardag. De erbjuder kontaktlinser, linsvätska och linstillbehör från de största internationella tillverkarna (såsom Bausch&Lomb, Ciba Vision, Cooper Vision, Johnson & Johnson samt Alcon). De säljer över 50 000 artiklar till kunder i Norden och övriga Europa.
LensOn har av besökarna på konsumentsajten Pricerunner.se blivit utsedda till Årets e-handlare inom kategorin kontaktlinser fyra år i rad (2007, 2008, 2009 & 2010). Dessutom blev de nyligen utsedda till årets Gasellföretag 2010 av Dagens Industri.