Capitol Music Group Sweden

Lionheart Music Group förlägger fem av tolv upphovsmän som lyckats få med fler än ett bidrag i Melodifestivalen 2014!

Pressmeddelande   •   Dec 05, 2013 08:56 CET

Lionheart Music Group förlägger inte mindre än fem av de tolv upphovsmän som lyckats få med fler än ett bidrag i Melodifestivalen 2014! Flerfaldiga Melodifestival-vinnaren Bobby Ljunggren står får tre bidrag. Henrik Wikström och Karl-Ola Kjellholm likaså medan Jimmy Jansson och Jakke Erixson står för två bidrag var.

Totalt förlägger Lionheart Music Group hela elva av upphovsmännen i nästa års tävling (Marcos Ubeda, Amir Aly, Josefina Sanner, Vanna Rosenberg, Ellinore Holmer och Åsa Schmalenbach deltar som upphovsmän på ett bidrag var)

Artisterna som uppträder med dessa bidrag är dr. alban & Jessica Folcker, Shirley Clamp, Helena Paparizou, Ellinore Holmer, Elisa Lindström, Alvaro Estrella och Janet Leon.

Summering av de bidrag där Lionheart Music Group representerar en eller flera av upphovsmännen:

• Around the World
Artist: dr. alban & Jessica Folcker
Låtskrivare: dr. alban, Jakke Erixson, Karl-Ola Kjellholm

• Burning Alive
Artist: Shirley Clamp
Låtskrivare: Bobby Ljunggren, Marcos Ubeda, Sharon Vaughn, Henrik Wikström

• En himmelsk sång
Artist: Ellinore Holmer
Låtskrivare: Ellinore Holmer, Vanna Rosenberg, Åsa Schmalenbach, Josefina Sanner, Henrik Wikström, Amir Aly

• Hollow
Artist: Janet Leon
Låtskrivare: Karl-Ola Kjellholm, Jimmy Jansson, Louise Winter

• Bedroom
Artist: Alvaro Estrella
Låtskrivare: Jakke Erixson, Jon Bordon, Lauren Francis, Kristofer Östergren

• Casanova
Artist: Elisa Lindström
Låtskrivare: Ingela ”Pling” Forsman, Bobby Ljunggren, Jimmy Jansson

• Survivor
Artist: Helena Paparizou
Låtskrivare: Bobby Ljunggren, Henrik Wikström, Karl-Ola Kjellholm, Sharon Vaughn

Lionheart Music Group etablerades under namnet Lionheart Records 1990 och har sedan dess haft stora framgångar såväl på hemmaplan som internationellt.  Tillsammans med artist- och managementbyrån MLP och förlaget Lionheart Music har vi ända från starten haft en unik ställning i svenskt nöjesliv, då vi alltid har kunnat erbjuda våra artister och låtskrivare – och även våra samarbetspartners – en helhetslösning.  Under 2012 bytte också MLP namn till Lionheart Music Group, vilket gör vår arbetsmodell ännu tydligare! Inom musikutgivningen ingår också lablarna SoFo Records och Kavalkad. Sedan augusti 2007 är vi ett fristående bolag inom Universal Music-koncernen, världens största skivbolag.