Lions Clubs International

Lions ger pris till parasportare

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2016 19:00 CEST

Maja Reichard som får Sveriges Lions Bragdlejon

Lions i Sverige delar ut 2016 års Bragdlejon till två parasportare: Simmaren Maja Reichard från Nacka och rullstolsrugbyspelaren Stefan Jansson från Stockholm.

Det är Parasportförbundet och Lions som beslutat utse dessa till mottagare av Sveriges Lions Bragdlejon. Ett pris som delas ut vid Lions årsmöte varje år till lovande idrottare inom handikappidrotten.

Vidare delar Lions ut Livskvalitépriser till Felicia Grimmenhag från Bålsta, Sonia Elvstål från Östersund – känd från TV-programmet ”Mot alla odds”, samt Adam Alexander från Sundsvall.

Stefan Gahne, Oxie, som tävlar i goalball, Niklas Andersson från Mölndal som simmar och Kristin Björfeldt från Mjölby som tävlar i längdskidor och friidrott, får uppmuntringspriser.

Om Lions:
Lions Clubs International, Sverige är med sina 12 000 medlemmar en del av Internationella Lions med 1,4 miljoner medlemmar. Lions finns i 210 länder och geografiska områden över hela världen. Lions uppgift är att genom frivilliginsatser hjälpa andra människor, bygga broar mellan människor oavsett ras och religion och på andra sätt göra en samhällsinsats. Lokalt, nationellt och internationellt. Lions är politiskt och religiöst obundet.

Sveriges Lions motto är: För samhällsansvar och livskvalitet.

För mer information: www.lions.se

PG: 90 1948-0