Lions Clubs International

Lions sänder mer nödhjälp till Balkan

Pressmeddelande   •   Maj 23, 2014 09:00 CEST

Lions via Lions internationella hjälpfond (LCIF = Lions Clubs International Foundation) sänder
150 000 US dollar till Balkan för att hjälpa offren för översvämningarna. Bosnien, Serbien och Kroatien får 50 000 US dollar vardera.

Pengarna ska användas till förnödenheter såsom mat, rent vatten och filtar exempelvis. Lions på plats i länderna hjälper till att få ut förnödenheterna till de som behöver.

Pengarna har Lions över hela världen donerat, även Sverige, där oftast allmänheten donerar till Lions, som sedan i sin tur donerar till Lions internationella hjälpfond.

Om Lions:
Lions Clubs International, Sverige är med sina 12 000 medlemmar en del av Internationella Lions med 1,3 miljoner medlemmar. Lions finns i 207 länder och geografiska områden över hela världen. Lions uppgift är att genom frivilliginsatser hjälpa andra människor, bygga broar mellan människor oavsett ras och religion och på andra sätt göra en samhällsinsats. Lokalt, nationellt och internationellt. Lions är politiskt och religiöst obundet.

Sveriges Lions motto är: För samhällsansvar och livskvalitet.

För mer information: www.lions.se

PG: 90 1948-0