Ekomarine AB

Lisätietoa johtuen Kippari-lehden eliönestomaalien vertailutestistä

Pressmeddelande   •   Apr 08, 2009 09:39 CEST

Vuoden 2008 versio Neptune Formula-maalista saa huonot tulokset tuoreen Kippari-lehden eliönestomaalien vertailussa. Neptune Formula-tuotteita on jatkokehitelty syksystä 2008 lähtien, ja nyt myynnissä olevilla tuotteilla on pidempi tehoaika, parempi kestokyky, 35 solmun nopeuskesto ja uusi primeri, joka takaa maaliin kiinnittymisen.

Kippari-lehden testissä esitellään kuuden eliönestomaalin testitulokset (Kippari n:ro 04/2009). Syitä Neptune Formula-maalin testituloksiin tutkitaan parhaillaan. Todennäköisesti Neptune Formula on maalattu kovapintaisen maalin päälle, mikä on heikentänyt sen eliönestotehoa. Vastaavat ongelmat ovat tulleet valmistajan, ruotsalaisen Ekomarine-yhtiön tietoon jo syksyllä 2008.

Neptune Formula-tuotteita on syksystä 2008 lähtien jakokehitelty tulevaa veneilykautta varten. Vuoden 2009 tuotteilla on pidempi tehoaika, parempi kestokyky, 35 solmun nopeuskesto ja uusi primeri, joka takaa kiinnitymisen minkä tahansa normaalin liukenevan tai kovapintaisen maalin päälle. Neptune Formula ei kuitenkaan sovellu Teflon-maalien päälle.

Neptune Formula-tuotteita on kehitetty yhteistyössä useiden yhteistyökumppaneiden kanssa, uusi primeri on kehitetty Ruotsin Ytkemiska Institutetin kanssa. Neptune Formulaa on testattu useissa muodoissa Ruotsin rannikoilla ja Tanskassa sekä Floridassa, USA:ssa, missä lämpö ja veden suolapitoisuus tekevät kasvillisuuden voimakkaammaksi kuin Itämeren alueella. Kuluneen talven aikana testejä on myös tehty Intiassa.

Lisätietoja antaa:
Claes Tarras Ericsson, tomitusjohtaja Ekomarine
+46 (0)706 69 98 01, claes@ekomarine.se
Eleonora Hansi, lehdistön yhteyshenkilö
+46(0)736 16 38 83, eleonora.hansi@greenhillrelations.se

Lisätietoa Neptune Formula-maalista löytyy osoitteesta www.neptuneformula.com
Lisätietoa Ekomarine AB:sta löytyy osoitteesta www.ekomarine.se
Lisätietoa Suomen jakelija Aquastoresta löytyy osoitteesta www.aquastore.fi

Ekomarine
Ekomarine-yhtiö perustettiin vuonna 2002 kehittämään täysin myrkyttömiä veneenpohjamaali-tuotteita. Ekomarinen tutkimustyölle perustuva Neptune Formula on yhtiön ensimmäinen markkinoille tuoma maali. Vuonna 2007 Östersjöstiftelsen ja Allba Invest AB liittyivät yhtiön osakkaiksi. Östersjöstiftelsen on tukenut Itämeren alueen tutkimushankkeita vuodesta 1994. Allba Invest AB on riskipääomayritys, jonka omistava Jensenin suku tunnettiin aiemmin ELFA Elektroniikka-yhtiön omistajana. Ekomarine sai kansainvälisen Brands with a Conscience-palkinnon 2009 ja valittiin Vuoden Veneilytuotteeksi Suomessa 2009.