Universal Music Sweden

Lise&Gertrud släpper debutalbumet "Lyckan kommer från ett annat land"

Pressmeddelande   •   Sep 18, 2014 12:05 CEST

Lise&Gertrud albumdebuterar efter 15 år ihop på scen

”Lyckan kommer från ett annat land” är raka motsatsen till den avskalade produktion vi är vana att se Lise&Gertrud i. Producenten och arrangören Peter Nordahl har ihop med Lise&Gertrud, Gävle Symfoniorkester och Ulla-Carin Nyquists texter skapat en produktion med poetiska betraktelser i vilka lyssnaren kan le igenkännande och dras med i historieberättandet. Materialet är nyskrivet plus klassiker med översatt text. Musiken minner om Olle Adolphson, Bebbe Volgers, Barbro Hörberg. Det finns stråk av Monica Zetterlund och Cornelis.

Första singeln ”Birkastan” hade premiär på finalen av Allsång på Skansen i somras och nyligen sågs duon uppträda i TV4 Nyhetsmorgon. I morse gästade duon Gomorron Sverige och den 26:e september medverkar de i SVT Go´kväll.

Albumet släpps den 24 september och verket uruppförs den 20:e september i Gävle.