Telegram Bokförlag

LISTAN av Robert Kviby - Ladda ner den gratis som e-bok från den 19 augusti!

Pressmeddelande   •   Aug 08, 2013 17:20 CEST

Den 19 augusti släpps LISTAN exklusivt som e-bok på robertkviby.se. LISTAN är uppföljaren till Robert Kvibys debutroman DE KORRUPTA, som mottogs med lovord våren 2012.

Boken är gratis under en begränsad tid av 10 dagar, men ett alternativ att betala finns om man vill stötta författaren. Man får då välja själv vilken summa man vill betala. Möjligheten att ge bort boken gratis till en vän finns också genom delningsfunktioner. Detta sätt att lansera en bok har inte gjorts i Sverige tidigare.

“Vi vill att människor ska läsa mer, inte mindre. Det här är ingen vanlig lansering av en bok, det är snarare en utflykt till okända marker, till en plats där läsarna bestämmer villkoren. Vi önskar återvända därifrån i sällskap med information och en tajtare relation till våra kunder. Vår förhoppning är att läsarna skall uppskatta det här initiativet och känna att vårt hjärta finns med i den här lanseringen.” - Telegram Bokförlag

LISTAN utspelar sig på 90-talet, ca 10 år efter DE KORRUPTA och mot fonden av kriget i det forna Jugosla- vien. Robert Kviby har lagt ner över 1000 timmar på research och avtäckt en händelse i vår nutid som innefat- tar våldtäkthus, privata militärföretag med kopplingar till toppen av näringsliv och politik både i Europa och USA.

Kriminalreportern Annie Lander och hennes man Max Lander lever på flykt i södra Europa. Hemma i Sverige är de anklagade för mord. I Grekland får Annie upp ett spår angående våldtäktshus som drevs som krigsföring i Bosnien av privata militärföretag med vinstintresse. Spåren leder dem tillbaka till Sverige.

De åker tillbaka till landet de flytt från och där deras älskade son finns, för att avslöja en skandal som inrym- mer svenska medborgare, företag och toppolitiker. Men skräcken är att bli upptäckta av polisen och de som vill hitta dem innan polisen gör det.

”Som författare vill jag inte bara försöka skapa något bra innehållsmässigt, jag vill också pressa utvecklingen framåt när det kommer till distribution, paketering och försäljning. Jag vill att läsarna ska ha tillgång till bra böcker, till ett vet- tigt pris och på det sätt man föredrar att läsa. Om det ett år efter publicering finns inbundna ex kvar i butik till fullpris, då har vi gjort fel någonstans i kedjan. Endera är innehållet fel, marknadsföringen eller prissättningen. Jag vill utmana och förbättra alla delar i kedjan.” - Robert Kviby

Robert Kviby har en framgångsrik karriär bakom sig inom mediekoncernen MTG och arbetar nu som tf VD för Telegram Studios.

Boktrailer: https://www.youtube.com/watch?v=qKbIWXtILGQ

Facebooksida för Robert Kviby: https://www.facebook.com/RobertKviby
Facebookevent för boksläppet (så att man enkelt påminns av FB och inte glömmer): https://www.facebook.com/events/432409716873552/

Presskontakt:

Linda Hörnfeldt, Pingvin PR