Nordiska Listan AB

Listan.se hjälper Er planera Ert bröllop!

Pressmeddelande   •   Feb 14, 2011 14:27 CET

Nu framåt våren är det dags att på riktigt börja planera inför det kommande bröllopet! För att hitta rätt och kunna jämföra priser hos olika cateringföretag och lokaler kan ni ta hjälp av CateringListan.se. Via CateringListan.se kan privatpersoner snabbt gå in och antingen hitta de cateringföretag som finns på orten där giftermålet kommer äga rum eller direkt lämna en offert med sina önskemål - för att sedan i sin tur bli kontaktade av de företag som kan erbjuda just denna tjänst. Ofta planeras ett bröllop på en annan ort än där brudparet är boende och i dessa fall kan det vara extra effektivt att genom CateringListan.se få en överblick och kontakt med de företag som agerar i närheten av där bröllopet kommer att äga rum.

Listan.se hade under 2010 över 7 miljoner besökare varav över 3 miljoner unika besökare. Under 2011 kan vi redan se att denna siffra stiger och nya toppresultat förväntas. Redan under januari månad har både besökarantalet och antalet offertförfrågningar per vecka stabilt ökat med över 50% gentemot föregående år. Listan.se är redan ledande inom tjänsteförmedling inom städ- och flyttjänster och har som mål att under 2011 bli detta i även andra branscher. Med marknadens lägsta priser för de anslutna företagen, med goda långsiktiga relationer och med ett brett företagsregister förväntas Listan.se att ytterligare växa in i det nya året.

Vad som gör Listan.se så framgångsrikt är att kundkontakten alltid baseras utifrån privatpersonens eller i sin tur företagets behov. Privatpersonen gör en offertföfrågan med sina önskemål, budget och behov - och kontaktas sedan av de företag som just kan leva upp till dessa förväntningar. Företag som är anslutna får i sin tur kontakt med de kunder som söker precis det de kan erbjuda. Företagen kan välja mellan att antingen endast kostandsfritt registrera sig, och lägga upp en profil, på Listan.se och därigenom få sökoptimering på nätet eller att etablera ett samarbete med Listan.se och då få tillgång till offertföfrågningar från en av Sveriges främsta tjänsteförmedlare till marknadens lägsta priser.

För mer information, vänligen kontakta:
Henric Löfström, VD, Nordiska Listan AB
Epost: henric@listan.se
Webb: www.listan.se

Nordiska Listan AB är en av Sveriges största förmedlare av tjänster. Företaget grundades 2006 och 2007 lanserades MäklarListan (www.maklarlistan.se), FlyttListan (www.flyttlistan.se) och StädListan(www.stadlistan.se). Två år senare lanserades Listan (listan.se). Varje dag förmedlar Nordiska Listan AB mellan 70 - 200 unika förfrågningar till våra samarbetspartners. Under 2010 hade vi över 7 000 000 besök och förmedalade tjänster till ett uppskattat värde av ca 480 MSEK.