musikfakta

Little Green live i radioprogrammet På verandan

Pressmeddelande   •   Apr 06, 2009 00:14 CEST

Albumaktuella Little Green har för tredje året i rad kvalificerat sig till final i Country-SM . Nu på fredag 10/4 uppträder Andreas Johannesson och Thomas Pontén från Little Green live i radioprogrammet På verandan som sänds via K103 Göteborgs studentradio kl.16.00 på frekvensen 103.1 MHz i göteborgsområdet samt på www.K103.se.

Göteborgsbandet Little Green har under Mars månad spelats vid ett flertal tillfällen i P4 Country. Nya skivan Crossing Lanes är utgiven på malmöbaserade skivbolaget Rootsy.

I På verandan spelas americana, folkrock, roots och bluegrass. Programredaktionen består av Henrik Svedlund och Andreas Johannesson. De rapporterar till Freeform American Roots Chart och The Euroamericana Chart. Göteborgs-Postens Jan Andersson uppmärksammade På verandan i sin nöjeskrönika den 4/4:

"Henrik Svedlund och Andreas Johannesson är inte direkt reklamradiosnabba i tugget men varje fredag klockan 16 spelar de grym country och americana du inte visste fanns. Allt vi saknar nu är ett webbarkiv"

Kontakt:

Henrik Svedlund musikfakta@telia.com  tel: 070-1452096