Musichelp sweden ab

​Live at Heart Filmfestival anordnar utomhusbio på Stortoget i Örebro!

Pressmeddelande   •   Jul 22, 2016 12:47 CEST

Utomhusbion kommer tillbaka! I fjol anordnade Live at Heart utomhusbio på Stortorget i Örebro och trots ett inte allt för tacksamt väder så var det ändå många örebroare som valde att dyka upp. Biovisningarna blev ett uppskattat inslag under festivalen och nu kan Live at Heart meddela att utomhusbion kommer tillbaka. Dessutom kommer Hollywood-regissörerna Måns Mårlind och Björn Stein och gästar visningen av deras tidigare film Känn ingen sorg.

”Live at Hearts filmdel fortsätter att växa och nu hoppas vi på att många av Örebros filmentusiaster väljer att komma. Bio Roxy blir festivalens egna filmområde och vi kommer att bjuda på filmvisningar med Q&As med filmskapare och en kortfilmstävling med bidrag från hela världen. Extra kul är det att vi i år igen kan bjuda örebroarna på gratis utomhusbio under festivalveckan och vi hoppas på minst lika stor uppslutning i år som det var i fjol.” säger Daniel Lundsten, festivalmanager för Live at Heart Filmfestival.

Utomhusbion är gratis för alla som vill titta och spelplatsen blir återigen Stortorget, framför fontänen med riktning mot Nikolai-kyrkan. Premiären går av stapeln den 1/9 klockan 21.00.

Årets filmer:

1/9 21.00 The Rocky Horror Picture Show

Brittisk musikalfilm från 1975 i regi av Jim Sharman. En kultfilm som har blivit något av ett fenomen där publiken deltar aktivt under visningen. Stickrepliker, vattenpistoler och konfetti. Filmen visades på Live at Heart i fjol och kommer nu tillbaka i repris. Länge leve det rostade brödet!

Läs mer om hur du medverkar på: http://www.rockyhorror.com

2/9 21.00 Känn ingen sorg

Guldbaggebelönad svensk långfilm från 2013 i regi av Måns Mårlind och Björn Stein. Filmen är baserad på Håkan Hellströms låtar. Musikfest utan dess like för dig som inte kan få nog av Håkan den här sommaren. Hörde vi allsång? Filmvisningen gästas av regissörerna Måns Mårlind och Björn Stein.

3/9 21.00 Labyrinth

Brittisk/Amerikansk musikalfilm från 1986 i regi av Jim Henson. I rollen som Jareth, the Goblin King, hittar vi David Bowie. Vi visar filmen till minne av Bowie, en av våra största artister som tyvärr gick ur tiden den 10:e januari i år. Kom och gå vilse tillsammans!

Daniel Lundsten

Festival Manager - Live at Heart Filmfestival

daniel@liveatheart.se

Peter Åstedt

peter@musichelp.se

Musichelp / Live at Heart

Musichelp Sweden AB är ett musikbolag baserat i Trosa söder om Stockholm. Företagets fokusområde är management och förlagsverksamhet men det finns även en skivbolagsdel och en avdelning med servicetjänster för bolag och enskilda artister. Musichelp arbetar mycket med export av nya svenska band och samarbeten med olika företag genom branding.