Musichelp sweden ab

Live at Heart firar midsommar med stort artistsläpp

Pressmeddelande   •   Jun 21, 2019 08:00 CEST

Sado Opera

Midsommar står för dörren och det firar Live at Heart genom att släppa hela 60 akter till sommarens tioårsjubileum av festivalen. Artister från över 20 olika länder finns representerade i dagens släpp och bland akterna finns både nykomlingar och gamla Live at Heart-favoriter.

Ryska Sado Opera (som bor i Berlin) bjuder på en liveshow med burleska förtecken och extravaganta, pan-sexuella och uppsminkade bandmedlemmar. Deras uppträdanden har tidigare uppmärksammats av Conan O’Brien:

Eric Palmqwists nya album har blivit hyllat i svensk pop-press under hela våren. Gaffa skrev om Eric att han är ”Gotlands stolthet och den nutida poppens okrönte konung”.

Dimpker Brothers är något som Live at Heart-publiken känner igen. Till tioårsjubileumet kommer bröderna tillbaka med sin folk/blues. Efter senaste gången på Live at Heart har de hunnit med att spela in ett album i USA och turnerat runt om i både Europa och Nordamerika.

Rachel Cousins är från Newfoundland i Kanada och uppträdde på Live at Heart systerfestival där förra året. Det här är en singer/songwriter med en väldig närvaro.
Ett annat band som tog sina första steg på Live at Heart var Royal Prospect. Efter sin första Live at Heart-spelning blev de signera till sitt nuvarande skivbolag. Bandet har även blivit bokade till USA, Canada och Irland. Nu i veckan åker de till Golden Melody Festival i Taiwan och sedan direkt efter spelar bandet på världen största festival Summerfest med över en miljon besökare.
Fede Cabral blev Örebroarna överförtjusta i förra året. Han kommer till Live at Heart hela vägen från Argentina för andra året i rad. Live at Heart gav honom så mycket inspiration att han nu är aktuell som producent för en skiva i Dalarna åt en svensk artist.

Pompeya är ett prisbelönt rysk indiepopband som just nu tar stora steg framåt på europas östra sida.

Fullständigt släpp:
Jeremy McComb (USA)

Northlight (SWE)

SADO OPERA (GER)

Ivory Tusk (SPA)

Billy Kym (FIN)

Josh Wantie (UK)

Tall Poppies (UK)

Phil Power (CAN)

Adam Wendler (GER)

Lula (SWE)

Pompeya (RUS)

Danny Mcmahon (UK)

Brunettes shoot Blondes (UKR)

Peter Andersson (USA)

Mary Read (SWE)

The Royal Flash (SPA)

Don Graham (CAN)

Live at Heart äger rum mellan den 4-7:e September I Örebro.

För mer info kontakta

Live at Heart

Mobile: +46 (0) 70 49 50 049

Email: magnus@liveatheart.se

Website: http://liveatheart.se/

Eller

Peter Åstedt

Mobile: +46 (0) 733792937

Email: peter@liveatheart.se

Website: http://liveatheart.se/

Live at Heart är en showcase-festival och branschkonferens för musik, film och andra kreativa näringar som äger rum i Örebro i september varje år. Festivalen startades 2009 och har sedan dess blivit en av skandinaviens största showcase-festivaler. Förra årets musikprogram innehöll 230 musikakter på 28 scener i centrala Örebro. Dessutom 50 filmer och runt 50 talare i olika seminarier och workshops. Totalt fanns 30 nationer representerade på festivalen.