Musichelp sweden ab

Live at Heart önskar glad påsk och lyfter fram kvinnorna i dagens artistsläpp.

Pressmeddelande   •   Apr 18, 2019 08:00 CEST

The Magnettes Foto Rickard Åstedt

Live at Heart-festivalen i Örebro firar påsken med att släppa tio nya bokningar till sitt tioårsjubileum. Gemensamt för dagens artistsläpp är att alla akter frontas av kvinnor.

En akt som sticker ut är det svenska Pajala-bandet The Magnettes. Bandet är aktuella med turnéer i Europa, Asien och USA, de har signerats av ett amerikanskt skivbolag och öppnat för band som Red Hot Chili Peppers och Ke$ha. The Magnettes gjorde sin Live at Heart-debut redan år 2014 och kommer nu tillbaka till Örebro för att uppträda på festivalens tioårsjubileum i sommar.

”Senast vi spelade på Live at Heart var 2017 och den helgen var en av de bästa på hela året för oss. Vi gillar Live at Heart och har upplevt en enormt fin support från Örebroarna. I år kommer vi bjuda dom på nya låtar och en jävla energi” lovar The Magnettes alla festivalbesökare.

Live at Heart äger rum mellan den 4-7:e september i Örebro. Biljetter och mer information finns på www.liveatheart.se

Fullständigt artistsläpp:

Mobile: +46 80) 733792937

Email: peter@liveatheart.se

Website: http://liveatheart.se/

Live at Heart är en showcase-festival och branschkonferens för musik, film och andra kreativa näringar som äger rum i Örebro i september varje år. Festivalen startades 2009 och har sedan dess blivit en av skandinaviens största showcase-festivaler. Förra årets musikprogram innehöll 230 musikakter på 28 scener i centrala Örebro. Dessutom 50 filmer och runt 50 talare i olika seminarier och workshops. Totalt fanns 30 nationer representerade på festivalen.