Rabble Communications

Live it driver folk till butiker genom Rabble.

Pressmeddelande   •   Dec 02, 2011 09:29 CET

Att tänka utanför boxen nyckeln till att synas i juletid.

Att Live it arbetar med boxar genomsyrar även deras nya kampanj som tillsammans med Rabble visar att de just - “tänker utanför boxen”. Under 20 dagar delar de ut gratis presentboxar på deras säljställen i Stockholm. Kampanjen kallar de “julklappsjakten”.

Simon Wallén en av grundarna av Rabble beskriver kampanjen som en idealisk Rabblekampanj. Den är rolig, driver trafik och är på kundens villkor. Alltså, vem vill inte provköra en Ferrari om det är gratis?

Upplägget är simpelt men extremt kul. Varje dag har Rabble en kupong i sin app som bara går att hämtas av en person. Klockan 12:00 aktiveras kupongen och då är det först till kvarn som gäller. Den som först lyckas hämta kupongen får presentboxen gratis. Det finns en hake - för att kunna hämta kupongen måste man vara på plats - så det finns chans till riktig anstormning av tävlingsdeltagare!

Live it’s grundare Jonathan Kirby kommenterar upplägget med sex ord: “this is fun and very smart”! Han betonar vikten kring att synas i en rolig kanal och ser samarbete med Rabble långsiktigt. Inför julhanden måste man anstränga sig extra för att nå konsumenter. “Jag tror starkt på att Rabble är den vinnande kanalen.” - säger Jonathan vidare.

Kirby beskriver Rabble som ett företag han beundrar. De är unga men fruktansvärt innovativa och har på kort tid tagit en marknadsledande position. Det kan man bara göra om man har en så stark vision som Rabble-grabbarna har.

I tisdags vann grundarna av Rabble (Sergej Kotliar, Daniel Zeitoun & Simon Wallén) priset ‘årets nya affär’ som delas ut av SEB och tidskriften Nya Affärer. På scen förklarade Simon Wallén vikten att ha kul när man arbetar. Detta måste genomsyra allt man gör, förklarade han. Det är tydligt att denna kampanj med Live it genomsyrar detta budskap.

Anstormning av folk till denna kampanj vågar Rabble och Live it inte kommentera kring. Det kan komma 10 personer, men det är inte omöjligt att flera hundra kommer anstorma säljställena varje dag. Rabbles VD Daniel Zeitoun kommenterar: “Det är alltid roligt när våra samarbetspartners vågar ta ut svängarna. Jag tror att kampanjen kommer göra succé och stå ut i julhandeln”.