Live it Experiences AB

Live it ute på djupt vatten?

Pressmeddelande   •   Apr 01, 2013 05:30 CEST

För 20 år sedan väckte regissören James Cameron frågan om att göra Vasaskeppet sjöduglig igen. Nu har planerna äntligen förverkligats och på Sveriges nationaldag, den 6/6, är det dags för nypremiären av Vasaskeppets seglats. Som enda upplevelse- och presentföretag har Live it 100 biljetter till den historiska seglatsen.

Förberedelserna har pågått i det tysta under flera år. För den som vill vara med om en historisk händelse finns chansen på Sveriges nationaldag den 6/6. Vasaskeppet har inte seglat på 385 år men i sommar är det alltså äntligen dags igen för Sveriges mest kända fartyg att ge sig av från Stockholm. Om allt går som det ska anländer skeppet i Polen några dagar senare.

-Vi har fått en hel del frågor om hur säkert Vasaskeppet är, säger kapten Inge Flyt. -Trots att vi till största delen använt originalmaterial och samma last som när det begav sig 1628 lovar vi att fartyget är sjödugligt. Resan kommer att bli en blandning av spänning och njutning, lägger han till med ett leende.

I upplevelsen ingår lunch, middag inkl mjöd och frukostbuffé. Och enligt obekräftade uppgifter kommer Kung Carl Gustav XIV och Drottning Silvia vara med ombord. Alla som är över 18 år och simkunniga kan följa med på den historiska seglatsen. Det finns dock endast 100 platser kvar och de lär gå åt som smör i solsken. -Eftersom vi har hållit det här hemligt så pass länge vet vi inte hur intresset blir, men vi räknar med att samtliga biljetter tar slut och att det kommer tusentals stockholmare som vill se Vasaskeppet avsegla, avslutar kapten Inge Flyt.

Mer information om upplevelsen.

Om Live it:
Live it grundades 2005 och är idag marknadsledande inom upplevelsepresenter i Sverige. Med hundratals upplevelser i samarbete med Sveriges bästa arrangörer har Live it den högsta kvaliteten och det bredaste utbudet av upplevelser. Live it är idag ett välkänt och väl ansett varumärke av såväl kunder som arrangörer och erbjuder de bästa upplevelserna - presenter som ger ett minne för livet.

Martin Charlton och Jonathan Kirby, Live its ägare, utnämndes till Årets Företagare i Stockholm 2008 av Företagarna, Sveriges största organisation för företagare.