Live Relations AB

Live Relations bakom O'Learys Trademarks byråval

Pressmeddelande   •   Okt 12, 2016 07:50 CEST

Byråvalsexperterna Live Relations ligger bakom O'Learys Trademarks byråval under hösten 2016. O'Learys Trademark ingår avtal med Live Relations för att hitta rätt reklam-/kommunikationsbyrå för den tillväxt som företaget står inför med fler restaurangkoncept och fortsatt expansion i Norden och internationellt.

- Vi är i en spännande och utmanande fas som företag när vi växer och utvecklas, säger Marita Wengelin, tillförordnad marknadschef, O’Learys Trademark. Det är bra att få professionellt stöd i processen att hitta rätt byrå för oss att samarbeta med, vilket Live Relations erbjuder oss.

O'Learys Trademark träffade en handfull byråer under Live Relations marknadsevenemang för en första gallring och valde sedan att gå vidare med Live Relations tillvägagångssätt som ett alternativ till att ingå en pitch vid sitt val av ny leverantör.

- Det är otroligt spännande och utvecklande att få möjligheten att hjälpa O'Learys Trademark i valet av ny leverantör. Vi på Live Relations har som mission att utrota det traditionella pitchandet val av ny byrå och O'Learys Trademark är en organisation som bidrar till att främja ett bättre, mer rättvist klimat vid inköp av reklam- och kommunikationstjänster, säger Ragnhild Sicheritz, VD på Live Relations.

Live Relations är en hjälpande hand vid byråval inom marknad & kommunikation. Live Relations arbetar aktivt med att utrota orättvisa pitchar och samtidigt förbättra och effektivisera arbetet för både marknadschefen och kommunikationsbyråerna vid nya kommunikationssamarbeten. Som ny aktör på marknaden skakar de om reklambranschen med sitt nytänk. För mer information besök www.liverelations.se.

Live Relations anordnar ett flertal olika evenemang varje månad där fokus ligger på relationer och effektivitet. Evenemangen riktar sig till köpare och säljare av tjänster inom kommunikation. Först identifierar Live Relations företag som står inför en utmaning för att sedan hitta rätt leverantörer baserat på förändringen som ska göras. Under eventet sammanförs sedan båda sidor som i enskilda möten, 20 minuter vardera, där företagen diskuterar ett eventuellt samarbete. Formen kan liknas vid ’speed-dejting’ och är både effektiv liksom uppskattad.